zondag, januari 18, 2009

LocoRoco is terug

Al een tijdje hoor... maar sinds vorige week woensdag is deel twee van LocoRoco voor de PSP in mijn bezit.

Dit omdat men bij een bepaalde elektronica-winkel het prijskaartje van deel 1 op een hoesje van deel 2 had geplakt. En tja, waar het voor geprijsd is moeten ze het verkopen. Dus die deal kon ik niet laten liggen. :P

Nu heb ik de game natuurlijk al enkele keren gespeeld. Anders was deze blogpost wel erg kort geweest. En ik moet zeggen... deel 1 was in mijn ogen briljant... maar deel 2 weet daar nog eens een verbetering van te maken.


Het concept is hetzelfde gebleven. Je moet je LocoRoco door de wereld heen leiden door de wereld te kantelen en vruchten eten zodat je LocoRoco groter wordt (en dus uit meer LocoRoco's bestaat). Daarnaast kun je nog steeds je LocoRoco laten springen. Echter zijn er nu ook enkele nieuwe moves die je LocoRoco kan leren. En die moves zorgen ervoor dat je eerdere levels eigenlijk meer verplicht bent om te spelen dan in deel 1. Dit omdat je in eerste instantie die moves niet hebt en dus niet alles uit de levels kunt krijgen.


Een andere verbetering in mijn ogen is het verhaal. In het eerste deel waren het alleen wat levels waar tussen in niks gebeurde. Nu krijg je af en toe eens een film te zien dat een erg wazig verhaal verteld. Dit vrolijkt de game, die al über vrolijk was, nog meer op.

Ook de level kaart is onder handen genomen. In deel 1 had je verschillende wereld kaartjes met daarop enkele verschillende levels die je dan moest doorlopen, voordat je naar de volgende wereld kaart met verschillende levels ging. Deze kaarten zagen er erg levenloos uit. Nu hebben ze een wereldbol gemaakt met daarop de verschillende soorten levels gegroepeerd per soort en draai je dus steeds de wereldbol om zo bij een ander level te komen. Daarbij ziet het geheel er nu veel levendiger uit. Omdat er wat meer animatie bij is.

Verder beschikt het spel nu over meerdere mini-games. Waardoor de gameplay wat variabeler is. Zo is er een spelletje dat lijkt op Wack-the-mole en een vlieg-schiet spelletje. Leuk als afwisseling tussen door.


Daar waar het MuiMui huis, in mijn ogen, in het eerste deel niks leuks aanbood, is dat in deel 2 gelukkig veranderd. Je kunt nu met de voorwerpen die je in het spel vindt je MuiMui huis uitbreiden. Leuk voor de verzamelaars onder ons dus. En over de MuiMui gesproken... er is nu ook een kwaadaardig soort. Maar hoe dat verder zit zoeken jullie zelf maar eens een keer uit. :P


Al met al weet LocoRoco 2 mij nog meer te begoochelen dan deel 1. En ik sta er nog steeds verbaast van hoe men het geweldige eerste deel nog beter heeft weten te maken. Deze lijn mogen ze van mij wel bij meer games toepassen.

Geen opmerkingen: