zaterdag, januari 24, 2009

Kerstprijsvraagveiling 2008 2

De kerstprijsvraagveiling van Fok!Games is nog steeds aan de gang, maar voor mij is het voorbij. Dit omdat ik al mijn 221 punten heb gespendeerd. En al dacht ik dat het dit jaar niet zoveel zou worden, omdat ik minder punten had dan in het verleden, heb ik toch aardig wat leuke prijzen in de wacht weten te slepen.

Ik heb het volgende gewonnen:
- [PS3] Game: Haze (40 punten)
- [PS2] Game: LEGO Indiana Jones (30 punten)
- [PSP] Game: Star Wars Battlefron Renegade Squadron (24 punten)
- [PC] Game: The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (15 punten)
- [Xbox 360] Game: Legendary (80 punten)
- [Wii] Game: Sea Monsters A prehistoric Adventure (23 punten)
- Goodie: Keycord N-Gage (9 punten)

Zoals je kunt zien zijn dat toch 6 spellen en een goodie. Niet verkeerd toch?

Deze veiling was trouwens wel een hele aparte. Zo begon het al met Haze. Ik dacht: "Goh, die game is laag qua punten. Even opjagen dan maar." Dus ik zet daar wat punten op, iemand overbied mij, ik zet 40 punten erop... en de tijd tikt door... en niemand overbied... en ja hoor, ik win. En dat terwijl ik dus geen PS3 heb. Oké, ik vind het niet erg hoor. Want ik hoop wel dat ik ooit een PS3 in mijn collectie kan rekenen. Dus die game krijgt ooit wel een mooi plaatsje. :P

Van LEGO Indiana Jones vond ik de punten die erop gezet werden ook niet echt hoog... maar later ging die game zelfs weg voor 3 punten. Echt te absurt voor woorden. Zelfs de Xbox360 versie ging een keer weg voor 10 punten. Serious *knipper knipper*.

Star Wars Battlefron Renegade Squadron bleef ook laag. En als ik kijk naar de andere twee exemplaren die in de veiling staan dan heb ik daar wel geluk mee gehad. De tweede is weggegaan voor 40 en de derde staat nu al op 45.

Bij de The Chronicles of Narnia: Prince Caspian games ging het ook raar. De PS2 versie ging weg voor 7 punten, de PS3 versie voor 25 wtf en de DS versie voor ook voor 25. Ik had de PS2 en PS3 versie toch echt hoger in geschat. Maar goed, voor de PC versie 15 punten neerleggen is ook niet echt veel. Dus goede deal dacht ik zo.

Bij Legendary had ik wel verwacht dat deze omhoog zou schieten. En het was nog een geluk dat ik hem had. Want Fok was traag en blijkbaar zag de persoon die voor mij bood al dat deze de prijs binnen had. Echter ik bood dus 80 en ik zag mezelf toch echt met dat aantal punten erbij staan. Een uur later had die persoon dus een berichtje op het forum gepost dat deze het raar vond. Dat iemand anders de prijs had gewonnen voor 80 waar deze eerst zelf stond met 79. Tja, ik kan er ook niks aan doen.

Vervolgens wilde ik 's ochtends nog bieden op een goodie. Namelijk Keycord Metroid Prime. Echter, op Fok had men een noodgedwongen onderhoud. En dus kon niemand in de veiling komen. Deze liep echter wel door. En ongeveer 10 minuten nadat de veiling van de keycord zou ophouden... was de veiling weer in de lucht. En wat zie ik... de prijs ging weg voor 1 punt. Echt balen dus. Want had ik de avond ervoor er 2 punten van gemaakt dan was deze dus van mij geweest. Jammer maar helaas.

Bij Sea Monsters A prehistoric Adventure had ik zoiets van... ik heb nog punten over... en er is nog 1 goodie die ik echt wil en die gaat me echt geen 32 punten kosten, dus laat ik eens een stuk of 25 punten ergens anders aan besteden. Enkele andere games gingen allemaal over de 32, dus die zaten er iedere keer niet in. Maar deze bleef lekker laag en kon ik dus vlak voor het einde netjes overbieden. En blijkbaar op het juiste moment, want hij was voor mij. :P

Zoals ik net al zei was er 1 goodie die ik wel graag wilde. En dat was dus de Keycord N-Gage. Ik had nog 9 punten over en een paar uurtjes ervoor had al iemand er 5 punten op gezet. Dus dat ging er voor mijn gevoel al om spannen. In de laatste 2 minuten bood iemand er 6 punten op (dezelfde gast die dus die keycord Metroid Prime voor 1 punt binnen had gehaald). Echter, in de laatste seconden heb ik gewoon mijn volle 9 punten er op gezet, want tja, wat moet je anders nog met 2 punten? En ja hoor, ik had hem.

Al met al vond ik het dit jaar een vreemde veiling. Sommige prijzen gingen echt weg voor niks al denk je van te voren: "Die zullen wel flink wat punten pakken". En sommige domme prijzen gingen weg voor flink wat punten. Maar goed, een deel daar van komt echt door dat onderhouds gedoe. Toch vond ik het verder wel een geslaagde veiling. En nu maar wachten tot ze de prijzen opsturen en ik het daarna in huis heb.

Geen opmerkingen: