dinsdag, februari 24, 2009

The Wind in the Willows

Sommige animatie of films gebaseerd op een book kunnen je een warm gevoel geven in het hard door aan ze te denken. Eén animatie waar ik graag aan terug denk is The Wind in the Willows. Ik weet dat er meer van zijn... maar aan één in het bijzonder ben ik erg gehecht.

Ik was nog maar een kleine jongen toen ik deze animatie zag. En door deze anmimatie wilde ik het boek voor mezelf al langere tijd gaan lezen. Enige tijd geleden heb ik een versie van het boek gekocht en een week geleden ben ik begonnen met het te lezen. En ik ben gewoon verliefd geworden.

Het is zo'n leuk, lief en knuffelbaar verhaal. Lieve kleine Mol and zijn aardige vrienden Rat en Das... en niet te vergeten die gekke Pad. Ik kende het grootste deel van het verhaal... Maar Kenneth Grahame's schrijfstijl hield me aan het lezen. Het trok me erin, naar dat Engelse land waar geen echte problemen bestaan. Naar al die dieren karakters waar je gewoon van moet gaan houden.

Ik weet gewoon dat ik dit één van die boeken is die ik vaker dan één keer ga lezen in mijn leven.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Weet je, de serie werd op zaterdagmiddag door de NCRV uitgezonden. Ik zat trouw met de kinders op de bank om de serie te volgen. Ik was er gek op. Zulke series moeten gewoon terug op de buis! Genieten puur sang.

Hug***
*Tinkernel*

Ysgrublaidd zei

Er zijn wel wat verschillende versies... maar inderdaad. Ze mogen dit soort dingen wel wat vaker uitzenden.

*hugs back*