maandag, februari 09, 2009

Alison Krauss & Union Station

Sommige van jullie lezers kennen misschien wel de film "O Brother, Where Art Thou?". Zo niet, ga die dan vooral eens kijken... want het verhaal en de soundtrack zijn zeker de moeite waard om te leren kennen.

Op de soundtrack staat een nummer genaamd I Am A Man Of Constant Sorrow die onder bandnaam The Soggy Bottom Boys erop staat. Echter is dit een fictieve band in de film.

Nou kwam ik er een tijdje geleden achter dat dit nummer gemaakt is door Alison Krauss & Union Station. Ik ben toen dus op zoek gegaan naar cd's van deze. En die heb ik dus gevonden. Nu klinkt het merendeel van die cd's anders dan I Am A Man Of Constant Sorrow en dat vond ik in eerste instantie wel jammer. Het is dus niet zo hillbillie achtig.

I Am A Man Of Constant Sorrow


Waar I Am A Man Of Constant Sorrow mannelijk klinkt zijn de meeste nummers toch met een vrouwe stem op de platen gezet. Namelijk die van Alison Krauss. Een Bluegrass zangeres en violiste. Dit maakt de klank veel zachter en minder ruw.

Eén van de cd's zit nu in de cd-speler van de auto en ik heb deze nu al meerdere keren achter elkaar beluisterd. En het verveelt tot nog toe niet. Het is gewoon heerlijke feel good muziek. Zoals wel vaker met Bluegrass. Behoor deel echter zelf maar en luister vooral de onderstaande voorbeelden. ;) Ik heb er in ieder geval weer een favoriet bij. :P

Choctaw Hayride (Instumentaal)


Goodbye is all we Have (Met zang)

Geen opmerkingen: