zaterdag, februari 14, 2009

De drie Musketiers

Gisteren heb ik weer eens een boek uitgelezen en niet eens een dun boekje... maar één van 640 blz. De naam van het boek? De drie Musketiers van Alexandre Dumas.

De meeste mensen weten wel iets van de drie Musketiers... al hebben, denk ik, velen nog nooit één van de boeken gelezen. Maar er zijn dan ook vele films van gemaakt. Zelf heb ik het boek eind vorig jaar gekocht voor iets van 5 Euro meen ik. De prijs vond ik wel goed voor zo'n dik boek, dat ook nog eens in hardcover was en tja, deze klassieker moest ik toch een keer lezen van mezelf.

Het verhaal is dan ook best goed. Al heb ik het gevoel dat de vertaling niet echt geweldig was... deze was namelijk niet altijd even lekker om te lezen. Maar misschien dat het in het origineel ook wel zo was. Toch las het boek redelijk vlot weg, want het verhaal trok me wel aan. Het is dan wel geen Fantasy... maar omdat het boek toch deels op historische feiten gebaseerd is maakt het een interessant boek. Daarnaast is speelt het verhaal zich rond 1627 af en dat geeft het toch een beetje een sfeertje als van een Fantasy boek.

Wat ik dan weer wel jammer vond aan dit boek is dat het alleen het eerste verhaal bevatte. Dumas heeft erna namelijk nog enkele verhalen over geschreven. Dus nu ben ik eigenlijk van mezelf verplicht om deze ooit ook een keer aan te schaffen en deze te gaan lezen. Zelf had ik het idee dat het verhaal van de man met het ijzeren masker er wel in zou staan. Maar dat is dus een later verhaal. Dit eerste verhaal kende ik trouwens nog niet. Misschien toch de verkeerde films over de musketiers gezien. :P

Al met al vond ik het wel een leuk boek om te lezen. Al zou ik het denk ik andere mensen niet snel aanraden. Maar mocht je van historische boeken houden die een beetje geromantiseerd zijn dan is dit een redelijk goed boek om eens te lezen.

Geen opmerkingen: