woensdag, augustus 01, 2007

Hard disk frust 2

Na één dag flink zoeken, puzzelen en foeteren en één dag herstellen, wegschrijven en terug zetten, is het me gelukt redelijk wat van mijn verloren bestanden terug te krijgen. Het ging allemaal zeer traag, maar het is dan toch gelukt en dat is een opluchting.

De eerste dag heb ik flink gezocht naar een programma dat bestanden kon herstellen. Hierbij ontdekte ik dat de MFT-bestanden op mijn harde schijf beschadigd waren. Zeg maar het eerste bestandje waarin komt te staan waar al je bestandjes staan. Hierdoor waren de bestanden dus niet meer zichtbaar. De enige oplossing die ik zo snel kon vinden was de verschillende partities opnieuw formatteren. Hierdoor waren de bestanden dus wel gewist. Vervolgens verschillende programma's geprobeerd waarvan gezegd werd dat deze gewiste bestanden konden herstellen. Nou, dat deden ze dus mooi niet.

Gelukkig kwam ik een programma tegen genaamd File Scavenger. Wonder boven wonder deed deze eindelijk wat deze verondersteld werd te doen. Echter wel tergend langzaam (maar ach, het gaat dan natuurlijk ook niet om enkele MB's). Het koste dus dik een dag om alles te herstellen, naar een andere harde schijf weg te schrijven en vervolgens weer naar de oorspronkelijke partitie over te schrijven. Toch heb ik het grootste gedeelte van de bestanden weer terug, al zal er hier en daar wel een bestandje weg zijn maar dat zal ik de komende dagen maar moeten onderzoeken. De bestanden die ik niet kwijt wilde heb ik tenminste wel terug, dus dat lucht wel op.

Geen opmerkingen: