maandag, juli 30, 2007

Hard disk frust

Goed, ik ben op het moment redelijk gefrustreerd. Hoe komt dat? Nou, er is iets mis met mijn externe harde schijf. Zat ik vanmorgen nog lekker muziek er vanaf te luisteren, begint deze opeens te stotteren en te herhalen. Ik dus alles uitzetten en weer aan zetten. Blijkt dat de partities niet meer leesbaar zijn. De harde schijf wordt dus wel herkend, maar ik kan er dus niks mee op dit moment. Systeemherstel hielp niet. Drivers opnieuw installeren hielp niet. En ook op een andere computer werd de harde schijf niet herkend.

Op het moment heb ik PC Inspector File Recovery geïnstalleerd en onderzoekt deze nu de eerste partitie naar bestanden en hopelijk komt daar dus wat uit. Zo niet dan ben ik dus bijna 155 GB aan bestanden kwijt. Dat vooruitzicht maakt me niet blij, aangezien daar ook bestanden op stonden die ik niet kwijt wil en waarvan ik geen kopie heb. Al is het grootste gedeelte MP3'tjes die ik wel weer terug kan krijgen op één of andere manier. Maar het gaat net om dat kleine beetje dat ik niet terug kan krijgen.

Bah, dat heb ik weer.

Note to self: Volgende keer sneller wegbranden.

Geen opmerkingen: