zondag, augustus 05, 2007

Pokémon

Vorige week zaterdag heb ik de nieuwe Pokémon game gekocht. Namelijk Pokémon Pearl voor de NintendoDS. Na er een weekje zo af en toe mee gespeeld te hebben wordt het dus eens tijd er wat over te zeggen. Tevens een mooie gelegenheid om, net als een tijdje geleden met Zelda, mijn Pokémon collectie te laten zien.

In de nieuwste versie is er eigenlijk weinig veranderd met de voorgangers. Grafisch ziet het er wat gelikter uit en je hebt nu de mogelijkheid om bepaalde acties via het touch-screen uit te voeren. Voor de rest is het weer een wereld onderzoeken, Pokémon bevechten en eventueel vangen, tegenstanders uitschakelen en de Pokémontop behalen door gymleaders te overwinnen en de league als winnaar te beëindigen. Opzich helemaal niet erg, want de formule is en blijft gewoon super. Toch heb ik het gevoel dat er veel minder verscheidenheid in Pokémon in de game zit. Ik zag eigenlijk steeds dezelfde groep Pokémon verschijn. En dan niet eens allemaal nieuwe, maar ook veel uit de vorige delen. Jammer, want dat maakte de vorige delen juist zo leuk, die verscheidenheid aan Pokémon die je tegenkwam en kon vangen. Nu had ik echt zo iets van "Ja, die heb ik nu ook al wel honderd keer gezien en allang gevangen." Goed, je kunt als je alle 150 nieuwe Pokémon gezien hebt een National Dex krijgen waardoor je ook de Pokémon uit vorige delen kunt importeren. Maar tja, dan heb je alles ook wel gezien en is de lol er denk ik toch wel vanaf.

Voorlopig is de game in ieder geval nog niet uit. En heb dus lang niet alles nog gezien, dus misschien veranderd dit beeld ook nog wel. Hieronder in ieder geval een foto van mijn Pokémon collectie.


De oplettende kijker ziet dat er bij de meeste een Duitse titel staat. Dit komt omdat ik ooit ben begonnen met een Duitse versie van Blue en Red. Dit omdat de games destijds in Duitsland vaak goedkoper waren en omdat deze zo rond de vakantie periode uitkwamen. Ik zal hieronder in ieder geval de Engelse titels neerzetten.
- Pokémon Box (GameCube Nintendo)
- Pokémon Colosseum (+Pokémon Box) (GameCube Nintendo)
- Pokémon Red (Game Boy)
- Pokémon Blue (Game Boy)
- Pokémon Yellow (Game Boy)
- Pokémon Silver (Game Boy Color)
- Pokémon Gold (Game Boy Color)
- Pokémon Crystal (Game Boy Color)
- Pokémon Ruby (Game Boy Advance)
- Pokémon Sapphire (Game Boy Advance)
- Pokémon Pinball Rube & Sapphire (Game Boy Advance)
- Pokémon Stadium 2 (N64)
- Pokémon Fire Red (Game Boy Advance)
- Pokémon Leaf Green (Game Boy Advance)
- Pokémon Pinball (Game Boy Color)
- Pokémon Stadium (N64)
- Pokémon Snap (N64)
- Pokémon Channel (GameCube Nintendo)
- Pokémon Pearl (NintendoDS)

Ik mis er in ieder geval nog enkele. Al wil ik die lang niet allemaal perse hebben. Pokémon XD: Gale of Darkness voor de GameCube Nintendo staat in ieder geval nog wel op mijn lijstje. Net als Pokémon Emerald (Game Boy Advance) en Pokémon Diamond (NintendoDS).

Geen opmerkingen: