dinsdag, maart 10, 2009

Foute grappen

Eergisteren heb ik de film A Prairie Home Companion gekeken. Het verhaal op zich is niet echt geweldig. Het gaat over een thuis radio variëteiten show die live wordt opgenomen en uitgevoerd voor een publiek in een theater in St. Paul, Minnesota. Het probleem is dat de show te oud is en daarom wordt stopgezet. De artiesten weten dat het hun laatste avond is, maar het publiek weet dit niet. Als kijker zie je hoe de artiesten reageren op deze stopzetting en hoe de show in hun leven verstrengeld is.

Het verhaal alleen is voor mij niet genoeg om deze film goed te vinden, de muziek echter wel. Net als bij O Brother, Where Art Thou?, maar die heeft dan ook nog eens een goed verhaal. Het is in ieder geval de zelfde soort muziek, en ik vind het prachtig. Eén lied in het bijzonder. Toen ik deze zag moest ik gewoon lachen. Hier is dat lied zodat jullie het ook kunnen bekijken :)

Geen opmerkingen: