zaterdag, juni 21, 2008

Bommel en Karten

Een tijd terug ben ik begonnen in de boeken van Olivier B. Bommel van Marten Toonder. Het eerste boek welke ik gelezen heb is: Het beste van Bommel. Nu wilde het zo zijn dat bij het laatste verhaal in dat boek een stuk of 8 á 10 bladzijden niet bedrukt waren. Waardoor het verhaal niet volledig te lezen viel. Vorige week zaterdag ben ik dus in Groningen naar een boekhandel gegaan met het betreffende boek. Binnen bij de info balie gezegd dat ik een probleempje had en wel dat ik een misdruk van Het beste van Bommel had. De dame achter de info balie wist meteen te vertellen dat ik niet een probleem had maar de boekhandel. Na in het systeem te hebben gekeken bleek dat ze ze niet meer op voorraad hadden, maar het kon nog wel besteld worden dus ik moest achter bij een andere balie maar even bestellen en vragen wat ik vervolgens nog moest doen. Dus ik naar die balie, weer alles uitleggen en de bestelling plaatsen. Ze zouden het boek dan dinsdag wel binnen krijgen. Waarschijnlijk was dat ook wel het geval, want woensdag lag er een brief in de brievenbus dat ik het boek kon komen ophalen. Dat heb ik vandaag gelijk maar even gedaan. Nu heb ik dus een ongelezen nieuw exemplaar die straks zeer netjes, na het lezen van het laatste verhaal, op de boekenplank komt te staan. Wat ik wel jammer vind is dat er op de witte kaft een klein zwart vlekje zit. Vermoedelijk door het vervoer erop gekomen. Ach tja, altijd beter dan een misdruk. Ik zal trouwens kijken of ik binnenkort wat meer kan vertellen oven de Bommel boeken die ik gelezen heb.

Verder had ik enkele weken terug, tijdens de opening van de Saturn in Groningen, het spel Mario Kart Wii besteld. Dit omdat de Saturn wegens de opening een actie had, waarbij het spel niet 49 Euro maar 29 Euro koste. Het spel was echter uitverkocht maar als ik het bestelde dan gelde wel die kortingsprijs. Aangezien de game in ieder geval het komende jaar niet onder de 49 Euro zal dalen, heb ik dus besloten deze te bestellen. Hierdoor kwam ik wel als 129 ofzo op een wachtlijst te staan. Mijn verwachting was dan ook dat ik de eerste paar maanden er niks van zou horen. Het verbaasde me daarom dat ik gisteren avond werd gebeld met de mededeling dat ik mijn bestelling kon ophalen. Sneller dan verwacht. Heb de game natuurlijk vandaag meteen opgehaald. En hij is zeker de 29 Euro waard. Heerlijke game plus ook nog eens een kunststof stuurtje (die ik vermoedelijk niet zo heel vaak ga gebruiken, maar het is een leuke gadget voor in de verzameling :P). Rara wat ik vanavond en morgen ga doen. Wie weet binnenkort meer over deze game.

Geen opmerkingen: