woensdag, januari 27, 2010

Free Record Shit

Een tijdje terug had ik een paar games besteld in de online shop van FRS. De dag erop kreeg ik vervolgens deze e-mail:

Beste klant,

Onlangs heeft u bij ons een game besteld uit onze uitverkoopactie.
Dit betreft een op=op actie.
Door de enorme populariteit van deze actie is onze voorraad geheel uitgeput en zijn wij helaas genoodzaakt (een gedeelte van) je bestelling te annuleren.
Het bedrag van de annulering wordt zo spoedig mogelijk op uw rekening teruggestort.
Omdat we deze situatie ten zeerste betreuren, ontvangt u hierbij een digitale kortingscoupon ter waarde van 5 euro bij besteding vanaf 25,00 euro op onze website.
Uw bonnummer = xxxxxxxxx
De digitale kortingscoupon vult u in bij stap 2 van het betaalproces en is geldig tot 1 juli 2010.
We bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,
Free Record Shop
Nu gaat het vast om een geautomatiseerde e-mail, maar toch. Het lullige is dat ze totaal niet vertellen welke artikelen er worden geannuleerd. Verder vind ik het maar raar dat het überhaupt mogelijk is een artikel te bestellen wat ze niet in de voorraad hebben liggen. Hoe moeilijk kan het zijn om je voorraadadministratie te koppelen aan je verkoopsysteem? Oh, we hebben 1 bestelling… dan moet de voorraad 1 omlaag. Oh, daarmee komt de voorraad op 0 te staan… dan kunnen andere mensen niet meer bestellen.

Het enige plus puntje is dat je dan wel weer een kortingsbon krijgt. Maar daar zit dan meteen ook weer wat luchtjes aan. Zo moet je minimaal voor € 25,- besteden en is het maar geldig tot 1 juli 2010.

Veel later op de dag kreeg ik trouwens wel een tweede e-mail met daarin de melding dat het ging om Dissidia: Final Fantasy (Special Edition). Maar dat hadden ze toch ook wel gelijk kunnen melden lijkt me.

Maar nu komt er helemaal een verhaal aan. op 14/01/2010 heb ik in één van de filialen van FRS wat spellen gekocht met o.a. Harvest Moon Magical Melody voor de Wii. Nu las ik toevallig online dat de game nog wel eens problemen had met opstarten door een fabrieksfout bij het branden. Voor de zekerheid heb ik die game toen maar meteen getest. En wat bleek: Ik had een versie met een schrijffout. Het schijfje wilde namelijk totaal niet opstarten, en ik kreeg al meteen een disk-error.

Logisch dat je zoiets dan gaat omruilen. Dus ik naar een ander filiaal van FRS. Puur omdat ik toevallig in een andere stad was met een filiaal van ze. Kreeg ik te horen dat ze de game niet meer hadden (en later bleek dat de game ook op was bij de filialen in de buurt). En omdat het op=op was had ik alleen de keuze uit een andere game kiezen of een waardebon. Nou, ze hadden niks leuks… dus koos ik voor de waardebon. Vervolgens kreeg ik een waardebon en vroeg de medewerkster of ik ook de bon wilde hebben. In eerste instantie dacht ik dat ze mijn oude bon bedoelde. Zodat ik dus mijn garantie voor de andere games behield. In de haast niet naar de bon gekeken en gewoon in mijn jaszak gedaan. Te laat kwam ik er achter dat het een nieuwe bon was voor de waardebon.

Toen ik er later rustig over nadacht dacht ik: maar ik heb toch 90 dagen garantie? Dus ze konden dat ding toch gewoon bij de fabrikant omwisselen? Wat heb je anders aan garantie? Thuis zag ik zelfs in de webshop dat de game gewoon nog door FRS werd verkocht. Dit was de aanzet om toch even een e-mail te sturen naar de FRS. Dit was hun reactie: 

Beste XXXXXX,

Deze aanbieding was alleen gelding voor onze filialen en niet op de website. Onze excuses voor het ongemak. Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Free Record Shop
Opeens worden ze zeer persoonlijk. Want ze noemde me geen klant meer, maar schreven me aan met mijn eigen naam. Daarnaast vind ik dat ze mijn klacht maar wat wegschuiven. Als ik bij de webshop iets bestel, krijg ik wel de optie om het bij een filiaal op te halen. Als op de webshop een aanbieding is, dan gelden die ook in de filialen. Maar als een filiaal een aanbieding heeft, dan trekt de webshop zijn handen er vanaf. Het is potdomme toch het zelfde bedrijf? Ik had gewoon recht op een nieuw exemplaar. Want het was een productiefout. En dan word je als klant zo behandeld.

Het is dat ze zo nu en dan zeer aantrekkelijke aanbiedingen hebben. Want anders dan kocht ik nooit meer bij hen. Aan de andere kant… Op het moment ben ik importeren ook erg gaan waarderen. Dus voorlopig zet ik een krabbeltje in het vakje ongeschikt op het functioneringsformulier van FRS.

2 opmerkingen:

Willem Teeuwen zei

Misschien kan je ze de business software van Miki aanbevelen?

Ysgrublaidd zei

Dat zou kunnen, waren het niet dat Free Record Shop al een tijdje, wegens faillissement, niet meer bestaat in die hoedanigheid .