vrijdag, januari 15, 2010

Bumper problemen

Nee, ik heb geen problemen met het tegen vrouwenborsten aan botsen, maar ik botste 2 januari dit jaar wel tegen een muurtje op met de auto.

Ik had ook niet met de auto de stad in moeten gaan die dag. Door dat rot weer was het namelijk zo glad en toen waren daar ook nog een kinderkopjes. Je weet wel. Die kleine schedeltjes die ze als tegels gebruikt hebben. Uuuhm… ik bedoel natuurlijk die ouderwetse bolle tegeltjes waarvan tegenwoordig niemand meer snapt waarom de gemeentes ze nog gebruiken.

Hoe dan ook… ik reed niet snel, nog geen 10 km/uur, en ik moest een scherpe bocht naar links nemen. Normaal is er dan niks aan de hand, echter nu wilde de auto niet naar links gaan. Nee, rechtdoor vond de auto fijner. Zo lang als het glijden duurde, want daarna had deze vermoedelijk hoofdpijn. Want de muur stopte wel het glijden… maar zorgde ook meteen voor een kapotte bumper. Nou ja, een kapottere bumper. Want deze was al een beetje kapot… maar daar was met duct-tape nog wel tegen te plakken. Nu was de schade zo groot dat zelfs dat wondermiddel geen zin meer had.

De maandag erop dus maar meteen naar de garage. Tja, dat wordt dus een nieuwe bumper (duh) en die moet dan ook gespoten worden. Ze zouden het meteen bestellen en dan zou het de volgende dag wel binnenkomen. De planning was dus 2 à 3 dagen. Nou, mooi niet dus. Door het weer waren de leveringen problematisch en daarnaast kregen ze ook nog heel veel andere winterschade gevallen binnen.

Afgelopen donderdag werd er gebeld dat de auto klaar was. Dus ben ik het beestje maar gaan ophalen. Financiële schade (afgerond): 1028,- Euro. Dat doet pijn. naast de bumper was namelijk tevens de koplamp kapot en dus aan vernieuwing toe.

Nu mist er alleen nog een klein onderdeeltje aan de bumper. Deze hadden ze namelijk niet op voorraad en was nog niet binnengekomen. Dit onderdeel was echter niet heel erg belangrijk en ik kan dus nu wel weer rijden, maar ik met er nog weel een keer voor langskomen. Wat dan weer wel aardig was, was dat ik een gratis agenda voor 2010 kreeg. Kijk, het zijn de kleine dingen die het doen.

2 opmerkingen:

Agravain zei

Tja dat is wel pech hebben, je kunt het ook als een dure agenda beschouwen.

Ysgrublaidd zei

Eerder een verschrikkelijk dure agenda. ;)