zondag, november 30, 2008

Sinterklaas en de nacht

Zoals ik vorige week al schreef had ik deze week wederom een Sinterklaas optreden. Ditmaal in het eigen dorp. En natuurlijk weer op zo'n heerlijk tijdstip waardoor je hele dag naar de klote is. We moesten namelijk om kwart voor 2 vertrekken om de Goedheiligman op te halen. Wederom had de organisatie een verhaaltje verzonnen.

Eén van de jeugd-voetbalteams had een wedstrijd gewonnen en was daardoor kampioen geworden. En dus had de organisatie het idee opgevat dat dit team wel even tegen de Zwarte Pieten konden spelen. Zo gezegd zo gedaan, dus er werd even gevoetbald en de Sint moest later ook maar even meedoen. Maar die verzwikte natuurlijk zijn enkel en moest er dus gezocht worden naar een vervoermiddel. Wat al snel gevonden was in de vorm van een kruiwagen. Nou, dat moest toch maar anders. Dus werd er in de buurt een auto geregeld met een aanhanger waarop de kruiwagen met de Sint dan maar op moest. En toen mochten we weer spelen en de boel door het dorp leiden. Eén geluk: ook al dreigde de lucht met naar weer, het bleef droog.

's Avonds ben ik voor de tv gaan zitten. Want Paul de Leeuw zat 25 jaar in het vak en hield een marathon uitzending. In eerste instantie keek mijn moeder mee, maar die hield het rond half 3 voor gezien. Maar ik heb de rest van de nacht dus doorgekeken tot vanmorgen half 9. Met de hond naast me, die wel lekker lag te doezelen of te slapen.

Het was wel een leuk gevarieerd programma. Al zat er zo tussen 3 en 5 uur wat een dip in. Toch heb ik me er zeer mee vermaakt, al ben ik nu natuurlijk zo brak als wat (al gok ik dat de programma-makers er nog brakker uit kwamen). Heb na afloop wel nog even de hond uitgelaten, zodat mijn moeder wat langer kon blijven liggen en ben toen zelf ook maar mijn bed in gedoken. Wat dus resulteerde in half 4 pas weer wakker worden. :P

Ach, zoiets komt niet vaak voor. Dus zo af en toe mag dat wel. Zul je alleen net zien dat het geheel binnenkort ook gewoon herhaald wordt overdag. Maar goed, ik heb het dan in ieder geval al gezien.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik vond het eigenlijk nogal zeer zwaar tegenvallen die uitzending van Paul. Heb delen gezien die we opgenomen hadden. Hetgene met de Sint en nog ergens een stuk. Maar om nu te zeggen dat het erg leuk was, nah ik vond het niet echt een succes...