dinsdag, november 25, 2008

Oorlogsgod

Een tijdje terug vond ik nog een oude cadeaubon dus ik dacht afgelopen vrijdag laat ik er eens een game van kopen. En aangezien we naar Leeuwarden gingen kwam dat mooi uit. Dus bij een niet nader te noemen winkel heb ik God of War: Chains of Olympus voor de PSP gekocht. Want dat leek me wel een geweldig spel en blijkbaar vele mensen met mij aangezien het al in de Platinum reeks van Sony zit. Wat dus betekent dat het al meer dan 400.000 keer, wereldwijd gezien, verkocht is.

Als verzamelaar zijn die Platinum hoesjes erg lelijk. Dit omdat een deel van het hoesje wordt verknald door het Platinum logo. Nu had die winkel dus ook nog de oude versie. Maar daar stond ook de oude prijs op. Dus ik bij de kassa vragen of de Platinum prijs ook gelde voor het originele hoesje. Dit werd vervolgens even uitgezocht en ja hoor, de prijs gelde ook voor het originele hoesje. Ik helemaal blij natuurlijk.


Die avond meteen begonnen met de game en wat zag dat er goed uit zeg. Grafisch is het gewoon een pareltje voor op de PSP. Zie je jammer genoeg maar bij weinig PSP spellen. Dexter was bijvoorbeeld zo één, en wat ik van Final Fantasy VII: Crisis Core heb gezien is dat ook wel een gelikte game (die ik zeker nog eens in mijn collectie wil toevoegen). God of War ziet er echter niet alleen grafisch goed uit maar het verhaal sleept je gewoon door het hele spel heen. Wast dus resulteerde in het feit dat ik de game vandaag dus ook al uitgespeeld heb.

Dit komt niet alleen doordat de game zo lekker weg speelt, maar ook omdat de game redelijk kort is. Iets wat ik niet noodzakelijk een negatief punt vind. Goed, als deze game langer was geweest was dat natuurlijk mooi meegenomen, maar het verhaal van de game was wel mooi rond gemaakt. Het sloeg ergens op en het bleef boeien. Waarschijnlijk had dat niet zo geweest als ze het uitgerekt hadden. Nu bleef het een vlotte game, met veel hack & slash, maar ook met wat puzzels en zo nu en dan een CGI filmpje waarin het verhaal wordt gebracht.

Daarnaast open je bepaalde extra's in de game door de game uit te spelen. Alleen lang niet alles. Dus deze game ga ik zeker nog eens uitspelen op een ander niveau. Want dit is wel een game die ik vaker wil uitspelen. Ook al ken ik natuurlijk het verhaal nu. Maar het ziet er gewoon zo goed uit en de sfeer zit er zo mooi in dat ik die nog wel eens een keer wil beleven.

Geen opmerkingen: