donderdag, juni 21, 2007

Dorpsfeest

Vandaag begint het dorpsfeest bij mij in het dorp. Iets waar ik eigenlijk totaal geen zin in heb. Al die kereltjes die dan plots zich helemaal vol zuipen over 4 dagen en die herrie de hele tijd. Het is dat ik moet drummen maar anders had ik dit weekeinde liever ergens anders gezeten. Op de Aeon meet bijvoorbeeld. Maar goed, dat gaat dus niet door. De versierde wagen van de drumband en lyrakorps is in ieder geval af als het goed is. Dus dat word hobbelen geblazen, maar dat is altijd beter dan de hele tijd te moeten lopen.

Gisteren werd mij ook om 11 uur 's avonds nog even gevraagd of ik de lantaarn voor de deur even wilde aansluiten op de netspanning. Oftewel het was al pikkedonker en dan eerst nog opzoek naar een verlengkabel. Geen fijn klusje, vooral als er dan eerst geroepen wordt dat het via de voordeur moet. Wat dus niet kon. Dus uiteindelijk de kabel maar via de garage laten lopen. Leuke was nog dat het zo nodig aan moest omdat de buren het ook allemaal aan hadden (nou ja, voor een deel dan) maar dat deze dus de lantaarns dus om 2 uur 's nachts allemaal uit waren. En tja, omdat helemaal naar de garage te lopen, waarvoor ik dus eerst naar buiten moet, nou nee.

Het thema van de straat is dit jaar Halloween. Op zich wel leuk hoor, maar de hond is er niet zo blij mee. Ze hebben namelijk soort van vogelverschrikkers langs de kant van de weg gezet en dat vind onze hond nog al beangstigend. Want hij denkt dan namelijk dat er een raar wezen staat, en tja, dan gaan die rughaartjes toch echt overeind staan en begint meneer te grommen. Het uitlaten op de eerste avond dat die gevallen stonden was dus niet echt leuk. Maar nu ze er wat langer staan wordt het al wat minder.

Ze hebben het dorpsfeest wel lekker geplant, want de nieuwsberichten zijn niet echt denderend te noemen. Dus maar hopen dat we het in ieder geval relatief gezien redelijk droog houden. Zo niet, dan maar hopen dat ik niet ziek word. Want dat kan ik op dit moment eigenlijk totaal niet hebben. Dit dorpsfeest kost al meer tijd dan ik eigenlijk kwijt wil. Afijn, misschien dat ik van de week nog wat foto's plaats, maar dat garandeer ik niet :P.

2 opmerkingen:

Kavash zei

We zullen je missen hoor, op de Aeon meet. En succes met de regen ;)

Ysgrublaidd zei

Ach, zal vast wel meevallen dat missen ;). En tja, vind het ook heel jammer dat ik niet kon en dat voor misschien een uurtje drummen op zaterdag. Qua weer is het tot nog toe goed gegaan. Alleen vanavond nog. Dus hopelijk houden we het compleet droog.