zondag, december 03, 2006

Gedachtenkronkel

Van de week las ik de volgende zin:

"The wise man said it couldn't be done.
The fool, who didn't know this, did it".

Voor mij op dit moment een erg spreken de zin. Want ik heb echt het gevoel dat ik teveel nadenk over bepaalde dingen. Daar waar anderen juist met blindheid overal instappen, zit ik maar te piekeren. Ik vraag me dus af of het leven niet een stuk makkelijker is als je gewoon dom bent. Niet nadenken maar gewoon doen, lukt het niet dan niet piekeren maar gewoon het eerste de beste andere aanpakken.

Of zit ook hier een kantekening aan? Is er bij dat soort mensen wel een bezef hoe gelukkig ze eigenlijk zijn? En kunnen ze er dus ook echt wel van genieten? Of is het meer zo dat ze overal hetzelfde van genieten omdat dat ene nou gewoon net lukt?

Is het dus toch niet beter om wat wijzer te zijn en de dingen te kunnen waarderen op wat ze zijn? En als iets niet lukt toch achterom te kunnen kijken en te genieten van de kleine dingen die het meebracht?

Persoonlijk ben ik er nog niet uit. Het ene is wel een stuk gemakkelijker maar betekend, mijn inziens, ook een stuk gemis.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het beste is dan nog met z'n twee-en te zijn. Als je dan de rollen kunt verdelen ben je beiden blij. Je kan elkaar aanvullen.

Maar als je dom bent dan laat je en deel toch ongebruikt of heb je geen plezier van wat je bereikt hebt.

Eigenlijk is dit wel een heel interessant en ingewikkelde gedachtenkronkel.

Ysgrublaidd zei

Als je met zijn tweeën bent en je verdeelt de rollen, dan lijkt het me wel handig om de rollen te kunnen wisselen zo nu en dan. Anders heb je er nog niks aan ;).

En tja, ik heb wel eens interessante gedachtenkronkels :P.