woensdag, januari 04, 2006

Uitersten

Vandaag was een dag van uitersten. Gisteravond hadden mijn ouders besloten gezellig een dagje naar Duitsland te gaan. Iets wat normaal gesproken erg gezellig is. 's Morgens werd ik dus vroeg wakker gemaakt. Het plan was namelijk om naar Oldenburg te gaan. Een oud stadje met een gezellig centrum om te winkelen en een redelijk groot winkelcentrum net buiten de stad. Een plaats waar we normaal alleen net voor kerst heen gaan omdat het een aardige rit is om naar toe te rijden. Mijn moeder had echter ditmaal het plan om naar de uitverkoop te gaan kijken. Vandaar dat we dit keer, twee keer redelijk snel achter elkaar naar Oldenburg zijn gegaan. Tot dus ver lijkt alles natuurlijk goed te zijn. Echter zat er een nare smaak aan deze dag en wel het volgende.

Vlak voor dat we weg zouden gaan beluisterde mijn vader nog even snel het antwoordapparaat. Dat wat er was ingesproken was geen prettige mededeling. Echter voor dat ik tot dat bericht kom even wat achtergrond. De persoon die wat had ingesproken was een klant van mijn vaders boekhoudkantoor. En tevens een oude vriend van mijn ouders. Een man die al twee keer is gescheiden. Bij beide vrouwen had hij twee kinderen gemaakt en één van de twee kinderen bij zijn eerste vrouw is vlak na zijn afstuderen verongelijkt in Frankrijk. Enkele jaren geleden is hij getrouwd met een Chinese dame die één kind had in China. Na heel veel moeite is het gelukt ook het kind naar Nederland te krijgen. Dit was ongeveer twee jaar geleden. Het leren ging haar goed af en het Nederlands had ze al snel door. Ook piano spelen deed ze graag, echter een tijd geleden is ze daar mee gestopt en heeft de beste man de piano weer opgezegt (gehuurde piano). En nu komt de klap. Het meisje heeft zich vanacht verhangen op 19 jarige leefttijd (ze zou deze zaterdag 20 jaar worden). Omdat de vrouw een Chinees is was dit het enigste kind van haar. Ze heeft nu dus niets meer. Daarnaast was er geen begravenisverzekering aangegaan voor het kind. Want wie verwacht zoiets op die leefttijd. Vooral omdat het kind zo graag naar Nederland wilde. Waarom? Wat ging er om in dat hoofdje? Het was dus een grote schok om dit allemaal op de vroege morgen te horen. Op een dag dat eigenlijk vol van plezier moest zijn. Mijn vader heeft natuurlijk direct terug gebelt maar wat er precies is gebeurd is nog even een raadsel (dat vraag je niet direct). Tot dus ver het schokkende.

De dag was, op dit vreselijke punt na, toch nog een goede dag. Mensen die mij kennen weten dat ik een redelijke game gek ben. Wil het nu net dat ik voor mijn verjaardag geld heb gekregen en een grote media winkel in Oldenburg games, CD's en DVD's belasting vrij verkocht (en dit was net de laatste dag dat die actie gelde). Oftewel dat scheelde enorm in prijs. En dat kon ik natuurlijk niet laten. Verder heb ik drie prachtige Engelse boeken gekocht met illustraties. En wel de volgende:
- Lewis Carrol ~ The Complete Works
- Jane Austen ~ Complete Novels
- Sir Arthur Conen Doyle ~ The Complete Sherlock Holmes
Erg mooie edities.
Daarna nog wat gamebladen gekocht en gegeten bij een pizzaria. Om vervolgens richting huis te gaan (en tijdens die rit kon ik dus mooi even gamen :D)

Het was dus een dag van uitersten. Aan de ene kant een leuk dagje weg met aan de andere kant het trieste bericht.

Geen opmerkingen: