donderdag, januari 19, 2006

Bestuursvergadering

Het komt niet vaak voor, of eigenlijk dit was de eerste keer, maar zo nu en dan moet je als verenigingsbestuur vergaderen. En aangezien ik dus in een bestuur zit, werd ook ik opgeroepen. Geen probleem natuurlijk, ik doe niet moeilijk. Dus vanavond was dan mijn eerste bestuursvergadering van de drumband waar ik bij zit. Het is namelijk zo dat een ander bestuurslid haar werk heeft overgegeven aan een ander lid. Het ging om de functie penningmeester(es). En de nieuwe penningmeesteres wilde graag even met de overige bestuursleden vergaderen. Nu wil het feit dat ik al bijna een jaar geen contributie betaal. Zelf wist ik dit al lang en ook één van de andere bestuursleden wist ervan. Echter de vorige penningmeesteres heeft maar daar nooit op aangesproken. De nieuwe had echter al laten doorschemeren dat ze het over dat onderwerp wilde hebben. Niet dat ik daardoor bang werd voor de vergadering. Als student zijnde heb ik weinig inkomsten en ik zou het wel allemaal betalen als ik ging verdienen. Het leuke was dat er dus veel meer leden zijn die niet betaalde of te weinig betaalde. Nog leuker was dat iedereen in het huidige bestuur dat deed. Qua geld staat de vereniging er goed voor dus maakt het niet zo heel veel uit en omdat de meeste van de wanbetalers veel doen voor de vereniging is er besloten om voor die leden de schulden kwijt te schelden tot aan januari 2006.

Het volgende punt was dat de kosten van de oefenruimte omhoog zijn gegaan. Er moest dus worden uitgerekend hoe hoog de contributie moest worden. Na de kosten van de ruimte over één jaar te berekenen en te delen door 12 maanden en het aantal leden kwamen we op een gemiddeld bedrag uit van 6 euro. Echter bleek ook dat de inkomsten uit onderandere de optredens hoger lag dan onze totale uitgaven. Omdat de vereniging al aardig wat op de bank heeft te staan hoeft er niet veel gespaart te worden. In principe zou de contributie dus op nul kunnen worden gezet. Echter is besloten om de contributie in stand te houden en eventueel aan het einde van het jaar iets leuks van dat geld te doen of de contributie weer terug aan de leden te betalen.

Als laatste is er besloten dat er weer wat meer motivatie in de groep moet komen zodat we daarna weer nieuwe leden kunnen gaan werven. Naast dat alles moet er gezocht worden naar een nieuwe instructeur. Op het moment doen we dat zelf maar aangezien enkele leden (onder andere ik) straks wegvallen moet er naar een instructeur worden gezocht.

Tot dus ver mijn avondje vergaderen. Viel heel erg mee en vond er eigenlijk niet zoveel boeiends aan. Wel een ervaring rijker dus geen verloren tijd geweest.

Geen opmerkingen: