zaterdag, november 19, 2005

Trommel Pietje

Vandaag was het weer zo ver. De laatste dag van het jaar waarop we Sinterklaas binnen haalde als drumband. Vandaag dus twee plaatsen. Thuisbasis en een ander dorp. Thuisbasis was wel oke, niet te lang en met redelijk wat mensen te kijken. Tweede dorp was weer heel anders. Weer een pokke eind lopen (net als vorige jaren) en weinig publiek. Blij dat dat weer voorbij is.

Daarnaast de dag waarbij we met de drumband gezamelijk Sinterklaas vieren. Ieder kocht voor een ander (na lootjes trekken) een kadootje van +/- 7,50 en een gedichtje. Gisteren dus kadootje gekocht en vanacht gedichtje geschreven. Was er zelf redelijk tevreden mee. De persoon die ik had getrokken schrok zich al wild van de lengte toen deze het moest voorlezen. Maar daarna ging mijn humeur toch echt wat naar beneden. Eén van de leden riep al meteen na afloop van het gedicht: "Dit kan nooit iemand van ons geschreven hebben, het komt vast van internet." Dit kan ik opzich begrijpen. Het gedicht was natuurlijk erg fraai. Echter na dat alle pakjes waren uitgepakt wilde iedereen weten wie wie had. Toen ik dat dus vertelde werd er al meteen geroepen: "Zeker van internet." En mijn ontkenningen werden net echt gelooft (net als vorig jaar). Zit je je uit te sloven voor een origineel gedicht en dan krijg je dat soort opmerkingen. Nou laat ze op internet maar gaan zoeken ze zullen het niet vinden. Sorry, maar ik denk dat ik dan toch maar volgend jaar op internet ga zoeken. Daarnaast kon ik minimaal twee andere gedichten herkennen als internet brouwsels. Je kent ze misschien wel, van die gedichten die niet lopen en bestaan uit allemaal standaard zinnen. Kijk, dat men zelf niet kan dichten en weet dat anderen dat ook niet kunnen hoeft niet te betekenen dat er één iemand is die dat wel kan.

Het gedicht is aardig lang maar misschien dat ik het morgen als blogpost post.

1 opmerking:

Aurianne zei

Ah joh, toevallig weet ik dat je gedicht geniaal is, en als mensen je niet op je woord geloven... boeien, zolang jij de waarheid maar kent :) Je zou je plezier aan dichten niet door anderen moeten laten vergallen. Dus volgend jaar gewoon weer een eigen gedicht, want je bent er goed in :D

Groetjes Aurianne