zondag, november 06, 2005

Again

Het lijkt wel een gewoonte te worden, de lange pozen tussen de blogpost. Wat eigenlijk niet mijn bedoeling is gebeurt dus toch. Nu de tentamens voorbij zijn hoop ik weer wat regelmatiger te kunnen posten. Over de tentamens gesproken, ik had er twee. Eén ervan is een vak dat ik eigenlijk al vorig jaar had moeten doen maar die ik destijds ben vergeten. Knudde tentamen. Het was meerkeuze maar van die stelling vragen zijn knudde. U kent ze misschien wel. Stelling 1 en stelling 2. En dan met vier mogelijkheiden antwoord geven welke er goed of fout zijn. En dan zul je net zien één van die stellingen weet je en die andere betwijfel je. Afijn, hopelijk word het een 5,5 of iets hoger. Het tweede vak was al helemaal verschrikkelijk. Regeltechniek. Een vak dat ik al voor het derde jaar heb gevolgt. Een vak waar veel wiskundige kennis voor nodig is die ik, door slechte vooropleidingen, niet bezit. Ook hier geld voor mij weer. Hopelijk is het hoger dan een 5,5. Mocht ik één of beide niet halen dan is er gelukkig nog een herkansing per vak mogelijk in het volgende blok. Al hoop ik dat ik het gewoon net op het nippertje gehaald heb.

Het goede nieuws is dat de tentamen periode twee weken telt. Aangezien al mijn tentamens in week 1 waren gedeelt, heb ik week twee vrij. Eindelijk weer eens wat tijd voor mijzelf. Tijd die ik vermoedelijk niet meer zal hebben in het aankomende studie blok. Eén vak moet ik geheel opnieuw gaan volgen (vorig jaar laatste kans om het oude studie traject te volgen, dus dit jaar opnieuw). Daarnaast nog twee keuze vakken, die redelijk zwaar schijnen te zijn. Het wordt dus feest het komende blok.

Maar goed, deze week nog echt feest. Ik denk dat ik me maar eens goed ga uitleven op enkele video games en misschien 1 of 2 boeken.

Geen opmerkingen: