vrijdag, januari 01, 2016

Vijfendertig

2015 zit er alweer op, en dat betekent ook dat ik persoonlijk weer een jaartje ouder ben. Want de laatste dag van het jaar is tevens mijn verjaardag. Weten jullie meteen waarom jullie om 00:00 vuurwerk afsteken. En de teller kwam op 31 december uit op 35 jaartjes. En tja, daar hoort natuurlijk maar één nummer bij, en wel: It was a very good year van Frank Sinatra.
When I was seventeen, it was a very good year
It was a very good year for small town girls
And soft summer nights
We'd hide from the lights
On the village green
When I was seventeen
Het small town girls kan wel kloppen. Woonde toen nog in een dorpje. Maar daar was ook alles wel mee gezegd. De dames verstoppen zich vooral voor mij. In dat opzichte is er maar weinig veranderd in al die jaren.

When I was twenty-one, it was a very good year
It was a very good year for city girls
Who lived up the stairs
With all that perfumed hair
That came undone
When I was twenty-one
Ach ja, studeren in de grote stad. Waar veel te doen is, maar weinig gebeurde.

When I was thirty-five, it was a very good year
It was a very good year for blue-blooded girls
Of independent means
We'd ride in limousines
Their chauffeurs would drive
When I was thirty-five
En dan moet dit wel het jaar worden. Hopelijk kan ik achteraf net zo terug zien op jaar 35 als in dit couplet. Want na meerdere jaren van narigheid en ellende (met ook erg mooie momenten daar tussen door), hoop ik dat het dit jaar toch eens de goede kant opgaat.

But now the days are short, I'm in the autumn of my years
And I think of my life as vintage wine
From fine old kegs
From the brim to the dregs
It poured sweet and clear
It was a very good year
Want uiteindelijk zou ik toch zo terug willen kijken op mijn leven. Een leven als een goed gerijpte oude wijn uit een mooi oud houten vaatje. Zoet en zuiver. It was a very good year (life).

Ik wens jullie allen een erg goed jaar toe. Maak er iets moois van. Wees goed en lief voor elkaar. En laten we eens iets leuks samen doen.

Geen opmerkingen: