maandag, augustus 12, 2013

Slipperspel

Wie mijn blog een beetje volgt heeft vast wel opgemerkt dat ik behoorlijk veel over videogames praat. Dat is nu eenmaal één van mijn grote hobby’s. Maar daarnaast ben ik ook een liefhebber van Anime. En dan vooral de films van Studio Ghibli. Ik was dan ook zeer verheugd toen videogame ontwikkelaar Level5 (welke zeer goede JRPG’s in het verleden heeft ontwikkeld) aankondigde dat ze gingen samenwerken met Studio Ghibli. Oh, en niet te vergeten Joe Hisaishi. die heel wat van de films van Studie Ghibli heeft voorzien van briljante soundtracks. Dit moest gewoon een meesterwerk worden.
Het spel waar ik het over heb is Ni No Kuni Wrath of the White Witch. Men sprak destijds nog over een DS spel, maar deze versie is uiteindelijk alleen in Japan uitgebracht. Er zat namelijk een dik boekwerk bij met daarin heel veel informatie over de vijanden, toverspreuken, voorwerpen etc. die in het spel zitten. En het bleek een hele opgave om dat boekwerk te vertalen voor de westerse wereld. Sterker nog, het boek is vertaald… maar zat zo vol fouten dat men het niet aandurfde om de game in het westen uit te brengen. Hierdoor zal de DS versie waarschijnlijk nooit buiten Japan op de markt komen.

Gelukkig hebben ze bij Level5 naast de DS versie ook een PS3 versie gemaakt. En deze twee verschillen op bepaalde vlakken. Zover ik heb begrepen is het vechtsysteem anders, kun je op de PS3 via het menu de informatie uit het DS boek vinden en het verhaal verloopt ietsjes anders. Echter kan ik dit allemaal niet met zekerheid zeggen, want ik heb niet beide versie gespeeld. Al zou ik dat weel zeer graag willen, dus ik hoop echt dat Level5 ook met de DS versie naar het westen komt.

Oké, oké… ik heb de game niet gelijk gekocht toen deze hier uitkwam. Het geld groeit me niet op de rug en ik had wel het vermoeden dat de game na een tijdje in prijs zou zakken, wat dus ook het geval is. En nu wordt het verhaal pas echt grappig.

Op internet las ik laatst namelijk een heel aparte aanbieding. Koop één paar slippers en krijg dusdanige korting dat het spel Ni No Kuni plus de slippers iets meer dan 20 Euro koste. Nu vind ik dat bedrag alleen voor het spel al geweldig… maar nu zat er ook één paar slippers bij inbegrepen. Oh, en door die slipper actie werden de verzendkosten ook nog eens nul.

slipperspel

Ik lag echt dubbel toen ik deze bestelling deed… en toen beide producten ook nog eens los van elkaar werden verzonden en binnen kwamen. Echt een super aankoop. Nu alleen nog tijd zien te vinden om deze geweldige game te spelen.Liefst veel tijd… want het is een JRPG en daar gaat nu eenmaal veel tijd in zitten.

Geen opmerkingen: