maandag, april 18, 2011

Maanhoedster

Maanhoedster is alweer deel drie in de serie Zeríans Vloek van Thirza Meta. Wederom wordt de lezer in de wereld van Freär en Shitoh’sin getrokken.

Niet zoals verwacht
Om maar even met de deur in huis te vallen: ik had één grote verwachting van dit boek en dat was dat er nog een derde werelddeel zou worden aangekaart. Echter, bij het openslaan van de eerste pagina’s en het zien van de wereldkaarten die het boek rijk is, zie ik tot mijn verbazing geen nieuw werelddeel. Toch wordt er in deel twee (en ook in deel drie) aardig naar gehint en wel op een dusdanige manier dat mijn interesse voor dat werelddeel behoorlijk groot is geworden.

Cover
Is dit dan zo erg? Dat niet, maar het was niet wat ik verwacht had. Daarnaast is dit net als deel twee weer een redelijk dun boek, als je het vergelijkt met soortgelijke boeken (bijvoorbeeld die van George R.R. Martin). Na pagina 360 houdt het namelijk op. Nou ja, dit boek dan. Want het verhaal is nog niet uitverteld en dus is het wederom wachten, ditmaal op deel vier.
.....
De rest van de recensie valt te lezen op Aeon.

Geen opmerkingen: