vrijdag, april 29, 2011

Fable III

Als gamer ben ik dol op RPG/Adventure games. Eén serie die ik erg graag mag spelen is Fable. Deel 1 heb ik nog niet helemaal uitgespeeld, maar deel 2 wel. En wat heb ik van dat deel genoten zeg.

Deel 3 is alweer een tijdje uit, maar deze vond ik steeds iets aan de dure kant. Dus deze was nog niet in mijn bezit. Was, want dat is de game ondertussen wel. En in wat voor een versie. Open-mouthed

Fable III (1)
De Limited Collector’s Edition. Wooooo Hooooo.
Wat een briljant geval. Het is een toffe game… in een verpakking dat lijkt op een boek, met een leren omslag. Wat wil iemand als mij nou nog meer?

Het is zoooo mooi vormgegeven. Op de zijkant staat mooi de titel van de game. De voorkant heeft een fraai logo in goudkleur en op de achterkant staan twee logo’s van good (engel) en evil (duivel). De twee keuze mogelijkheden waar je in de game veelal tussen moet kiezen. Daarnaast is over het geheel een mooi profiel in het leer gedrukt. Het boek wordt verder dicht gehouden doormiddel van een bandje. Deze zit niet vast met een drukknoop, maar met een magneetje. Echt, heerlijk.
    Fable III (2)
De inhoud is op zich wat dunnetjes. Naast het spel (incl. speciale ingame content), zit er tevens een kaartspel in met opdrukken uit het spel zelf en een munt met aan de ene kant good en aan de andere kant evil (voor de momenten dat je de keuze aan het lot wilt overlaten).

Het kaartspel en de munt zijn wel mooi verstopt. Ik zat in eerste instantie flink te zoeken naar de extra’s… en wilde bijna het vak waar de game in zat eruit wrikken. Gelukkig zag ik net op tijd dat er een geheim klepje zat (welke ook met een magneet dicht wordt gehouden) waarachter weer een laadje zat.

Fable III (3) 
Nu had ik al een tijdje een oogje op deze editie. Echter was deze altijd behoorlijk duur (en in de meeste winkels nog steeds, bedragen tussen de € 69,- en € 89,- komen vaak voor). Toch wist ik de game voor rond de € 20,- te bemachtigen. En nee, niet tweedehands maar nieuw. Dus dat maakt het nog een stuk leuker. Oké, er zijn nu verschillende Downloadable Content Packs uitgebracht, welke dus niet bij deze versie zitten. Maar de GOTY versie komt binnenkort vast wel uit en deze zijn na een tijdje vaak ook niet duur meer. En tot die tijd kan ik me prima vermaken met deze versie. Al ga ik eerst proberen Assassin’s Creed II uit te spelen.

Geen opmerkingen: