zondag, november 01, 2009

Boutjes en moertjes

Afgelopen vrijdag heb ik in de stad maar weer eens wat gekocht. Namelijk Prince of Persia en Banjo-Kazooie boutjes & moertjes, beide voor de Xbox360. Zoals de blogtitel doet vermoeden, wil ik het niet hebben over het eerste spel, maar over het tweede. Dit omdat ik het eerste spel nog niet gespeeld heb en in het tweede nu al enkele uurtjes spelen heb zitten. Banjo-kazooie

Wie zijn Banjo en Kazooie? Nou, het zijn al wat oudere game-karakters van Rare. Banjo is een bruine beer, en Kazooie is een vogel dat voornamelijk in Banjo’s rugzak leeft. Beiden karakters speelden al eens een rol in twee platform spellen voor de Nintendo64 (en eentje voor de GBA). Daarnaast zijn er nog wat kartachtige games, waarbij je in vliegtuigjes tegen elkaar moest racen. Toch waren de platform games een stukken leuker en interessanter. Dus

Afijn, omdat de exclusiviteit van Rare games door Microsoft is opgekocht, maakt Rare nu vooral voor de Xbox(360) games. Toen Rare destijds met de mededeling kwam dat er een nieuwe Banjo-Kazooie zou uitkomen was ik erg blij met de terugkomst van Banjo en Kazooie.

Ik heb nog lang niet alles gezien van de game. Maar op dit moment vind ik het zeer jammer dat veel platform elementen er niet meer in zitten. Waar je nu veel mee bezig bent is opdrachten uitvoeren met een soort van lego karretje. Want je karretje bestaat uit verschillende blokjes, waardoor je je karretje kunt aanpassen. Of eigenlijk kunt je vele variaties aan voertuigen maken. Allemaal leuk en aardig hoor, maar wel erg repetitief.

Is het dan een slechte game? Zeker niet. Grafisch ziet het er heel erg mooi uit en de wereld is behoorlijk groot, dus alleen het onderzoeken van de wereld (naast de opdrachten) is leuk om te doen. Daarnaast zit de game vol humor en schuwt Rare zich er niet voor om zichzelf in de maling te nemen. Zo wordt in het begin al aangekaart dat Banjo en Kazooie maar tweederangs game-karakters zijn, heel anders dan een bepaalde Italiaanse loodgieter. Ook wordt Banjo in het begin tijdelijk omgetoverd in een Lickatoad uit Viva Piñata. En ook het floppen van Grabbed by the Ghoulies wordt niet onder stoelen of banken gestoken. Tevens is de soundtrack van de game heerlijk om naar te luisteren.

Tot nog toe vermaak ik me dus wel met deze game. En heb ik al 12 van de 50 achievements weten te halen. Al waren deze niet zo heel moeilijk om te voltooien. :P

Geen opmerkingen: