maandag, augustus 17, 2009

Spöka

Ikea is zo'n winkel waar ik liever niet te vaak naar binnen loop. Want ze hebben wel leuke spullen als je weinig geld hebt, maar het blijven toch van die spullen zonder karakter. En dan hebben de meeste mensen (want tja, de meeste hebben amper geld) het ook wel in huis. Dus dan heb je niks eigens. Daarnaast is de kwaliteit vaak ook niet al te denderend. Wat wil je ook, met van dat multiplex zooi.

Toch is het een verrekte handige zaak als je toch voor tijdelijk iets nodig hebt. En ja, sommige producten zijn op zich wel goed. Mijn bureau bijvoorbeeld is wel een mooi geval. Al krast het blad wel heel erg. Ook de broodjes worst zijn niet verkeerd bij de Ikea.

Vorige week wilde mijn moeder weer eens de Ikea in. Want ze zocht wat dingetjes. Dus wij naar de Ikea. Nu had ik al veel eerder iets gezien, wat me heel erg leuk leek. Namelijk een kindernachtlampje genaamd Spöka. Nu mag je me kinderachtig vinden, maar ze zijn gewoon zo vrolijk en de kwaliteit ervan is ook verrassend goed. Mijn probleem was in eerste instantie alleen dat Ikea het maar een maximaal aantal branduren geeft. Er zitten namelijk LED lampjes in en officieel vindt Ikea dat je de Spöka's niet kunt open maken om deze te vervangen. Het zelfde geld ook voor de oplaadbare batterij. Jaja, je kunt hem opladen en zonder aan het aan de stroom te laten zitten gebruiken.


Na wat onderzoek op internet kwam ik er achter dat de Spöka best gewild is, en dat er best wat volwassen mensen zijn die het aanpassen. Sommigen zetten er andere lampjes in, anderen gaan iets verder en zorgen ervoor dat de Spöka zijn kleuren kan veranderen en weer anderen zorgen er voor dat ze de Spöka kunnen aansturen met hun computer.

Ik ben zelf niet zo handig om van alles aan te passen, gok ik. Dus ik hoop dat mijn Spöka het voorlopig gewoon goed blijft doen. Tegen de tijd dat deze stuk gaat is de technologie misschien zo veel verder, dat ik wel een gokje durf te wagen. Tot die tijd vind ik het gewoon een super product. Als ik nu 's nachts wakker wordt en even mijn bed uit moet, dan hoef ik niet de scherpe lamp aan te zetten. Maar kan ik gewoon op de bovenkant van de Spöka drukken en mijn omgeving wordt zwakjes verlicht. Zo word ik niet verblind en kan ik toch mijn weg vinden. Ideaal zou ik zeggen.

Geen opmerkingen: