vrijdag, september 26, 2008

Xfire

Begin deze week heb ik een profiel aangemaakt voor Xfire. Een gratis gaming tool die automatisch bijhoud welke game je speelt en hoeveel uren (mits deze in hun ondersteuningslijst voorkomt) en dit online publiceert. Welke game je op een bepaald moment speelt wordt ook via de messenger service aan de online zijnde mensen in je vriendenlijst doorgegeven. Het is daarnaast mogelijk voor deze mensen om, als het om een online multi-player game gaat, de game te joinen. Verder biedt de mogelijkheid om video's en screenshots van je game te maken en online op je profiel te publiceren, kijken of er updates zijn van je games en vast nog wel meer.

Een soort van LastFM dus maar dan voor games. Leek me daarom wel handig tool. Al is het jammer dat veel games die ik bezit niet ondersteund worden. Maar goed, daar kan ik wel mee leven. Mijn profiel is trouwen hier te vinden. De link staat ook vermeld links onder de kop Lijsten.

Geen opmerkingen: