donderdag, september 25, 2008

Gratis en goedkoop

Oké, beetje laat... maar het komt me nu even uit om te posten.

Afgelopen vrijdag had mijn moeder weer haar kookclubje. Aangezien ik haar weg moest brengen en vlak bij Leeuwarden was ben ik daar even heen geweest om tijd te doden. Nou ja, niet alleen daarom. Ik had ook een eigen doel. Ik had me namelijk een tijdje daarvoor aangemeld bij Play Magic en voor die aanmelding kon ik gratis één van de 5 preconstructed decks van de 10th Edition ophalen bij de dichtstbijzijnde spellenshop in hun lijst. Toeval wilde dat dit dus in Leeuwarden was. En dus heb ik vrijdag gelijk maar een deckje opgehaald en wel het rode deck Kamahl's Temper.


Ik was nog niet eerder in die spellenshop geweest/ Krijg je als je er niks te zoeken hebt. Toch wel leuk om dan ook even wat rond te snuffelen. Vond het wel interessant om te ontdekken dat ze naast de spellen ook een behoorlijk aantal Engelse fantasy boeken verkopen, waarvan er ook velen niet in de standaard boekhandels verkrijgbaar is.

Verder had ik via internet gezien dat er Conan voor de Xbox360 voor €4,99 verkocht werd. De vestiging in Leeuwarden had deze echter niet meer en omdat ik nog tijd zat had voor ik mijn moeder weer moest ophalen en Drachten dichterbij Leeuwarden is dan mijn woonplaats, ben ik daar maar even naar toe gereden. Want daar hebben ze ook een vestiging.


Na kort zoeken bij de Xbox360 games vond ik dan een exemplaar met een prijskaartje van €64,99. Nou zou ik nooit die hoge prijs ervoor betalen, maar met de kennis die ik had ben ik gewoon naar de kassa gelopen. Daar aangekomen vertelde ik dus wat ik gelezen had en of dat ook waar was. De verkoper stond eerst even verbaast te kijken over het bedrag €4,99 en zei toen iets in de trant van: "Dat is wel een erg lage prijs dus ik denk niet dat dat het geval is." Toch vertelde het prijssysteem dat ik gelijk had. Waarna de verkoper nog verbaasder keek, maar niks anders kon doen dan het spel voor €4,99 aan mij te verkopen.

Al met al was afgelopen vrijdag dus een productief dagje. :P

Geen opmerkingen: