maandag, april 10, 2006

Dieren kruispunt

Afgelopen dinsdag Animal Crossing Wild World gekocht voor de NintendoDS. Een vervolg op Animal Crossing die gemaakt was voor de GameCube Nintendo. Van de laatst genoemde heb ik erg genoten, dus keek ik al een lange tijd uit naar dit nieuwe deel. Na een weekje spelen merk ik wel dat er wat dingen zijn veranderd. Zowel ten goede als ten kwade. Eerst maar het kwade: er zitten geen NES games meer in :( . Dit had ik natuurlijk al wel gelezen in (p)reviews, maar het valt toch zwaar. Daarnaast is het Nooks code-systeem eruit gehaald. Opzich niet zo heel ernstig als je online gamed, maar toch wel jammer. Een ander punt is dat de spelwereld kleiner is geworden, en dan bedoel ik niet dat alles er kleiner uitziet maar dat het plaatsje kleiner is geworden. Verder zijn er nog wat kleine dingen uitgehaald, zoals de stijgers, de éénmaal daagse gouden ringen en de fontijn.


De mogelijkheden die deze verdwenen punten gaven, zijn nu op andere manieren ingebouwd. Voor mijn gevoel een stuk saaiere manieren. De functie van de fontijn zit nu bijvoorbeeld in het postkantoor. Naast deze verdwenen dingen zijn er ook tal van nieuwe leukigheden in gebouwd. Zo zijn er meer vissen, insecten, fossielen en schilderijen te vinden voor het museum. Zit er een café onder het museum en een planetarium boven het museum. Verder zijn er nu ook af en toe klavervelden te vinden en kun je de bloemetjes water geven. In het postkantoor kun je nu ook geld doneren aan een arm Animal Crossing dorp, beetje zinloos opzich maar je kunt er status voorwerpen mee winnen.
Kwamen de pakjes aan ballonnen in de GCN uiteindelijk vast te zitten in bomen voordat je ze te pakken kon krijgen. In de NDS versie gebeurd dit niet meer, echter moet je de ballonnen nu kapot schieten met een katapult. Verder is de wereld niet meer plat maar bol en hoef je niet steeds van speelveld te wisselen, want de wereld is één geheel nu. Daarnaast natuurlijk het interessantste deel: het online gaan. Met de NDS versie kun je namelijk via WiFi en internet, dorpen van vrienden bezoeken (mits deze hun poorten openzetten). Erg leuke mogelijkheid, want je kunt dan ook met maximaal vier vrienden een wedstrijdje houden, bijvoorbeeld een viswedstrijd. Ook kun je op deze manier voorwerpen ruilen en verkopen.

Al met al ben ik weer lekker opgevrolijkt door deze game en zal ik me er de komende tijd zeker mee gaan vermaken.

Geen opmerkingen: