zondag, januari 12, 2014

Kerstprijsvraagveiling 2013

Vaste lezers van mijn blog die tevens al meerdere jaren langskomen weten waarschijnlijk wel dat ik elk jaar mee doe aan de kerstprijsvraagveiling van FOK!Games. Echter dit jaar ging het totaal anders dan vorige jaren. Jammer genoeg.

Zoals zoveel websites kamt ook FOK!Games blijkbaar met het vinden van vrijwilligers die de boel vullen en bijhouden. Want dit jaar is er besloten om geen veiling te houden, maar de prijzen die ze hadden weg te geven via gewone prijsvragen. Voor de mensen die trouwe aan de kerstprijsvraagveilingen meedoen een domper.

Nu is het logisch dan een prijsvraag al wat tijd in beslag neemt… en dat een veiling nog veel meer tijd kost. Waardoor ik ook wel begrijp waarom men de veiling weg laat om tijd te besparen als je de mankracht er niet voor hebt. Toch blijft het een gemis als afsluiting van het jaar 2013.

Het was namelijk in voorgaande jaren altijd erg leuk om de vragen te beantwoorden en de opdrachten te voltooien. Vooral bij de vragen kreeg je dan een mooie terugblik naar wat er op gamesgebied voor aparte dingen allemaal waren voorgevallen. Nu kun je natuurlijk het hele archief zelf rondbladeren, maar de zoektocht naar antwoorden is toch een stuk leuker.

En als je dan een antwoord had gevonden en het bleek uiteindelijk goed te zijn, dan werd je ook nog eens beloont met punten. En je wilde natuurlijk zoveel mogelijk punten bij elkaar scoren, want die had je nodig in de veiling. Om zo één of meerdere leuke prijsjes te kunnen winnen. En dan was het soms ook wel zuur als je net dat ene item niet wist te bemachtigen. Maar dat hoort gewoon bij een veiling. Dat is de charme die het heeft.

En die charme moest ik aan het einde van 2013 en begin 2014 dus missen.

Ook qua prijzen viel het dit jaar erg tegen… en de kans om te winnen kon je niet verhogen door er iets voor te doen. Dus iedereen maakte evenveel kans en omdat het meedoen aan een prijsvraag zo gemakkelijk is zullen er, vermoed ik, ook veel meer mensen mee hebben gedaan. Wat de winkans dus nog eens een stuk verlaagd.

Het komt er uiteindelijk dus op neer dat ik dit jaar geen prijzen heb gewonnen bij FOK!Games. Aan de andere kant had ik dit jaar wel meer tijd over om andere dingen te doen. Voordeeltje aan het nadeeltje. Toch blijf ik het jammer vinden en hopelijk komt de kerstprijsvraagveiling volgend jaar gewoon weer terug.

Geen opmerkingen: