zaterdag, december 28, 2013

Een link tussen werelden

Eindelijk hij kwam gisteren aan. Elke fan heeft hem al zo’n beetje uitgespeeld… of zelfs al meerdere keren… Maar nu heb ik hem eindelijk ook in huis. En het is niet eens mijn eigen schuld dat hij zo laat aan kwam. Nee, het kwam door Saturn. Maar eindelijk. Ook ik kan nu beginnen aan The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.

A Link Between worlds is een 3DS spel en een vervolg op één van de beste The Legend of Zelda games, namelijk A Link to the Past voor de Super Nes. Een game die ik al in meerdere versies bezit en waar ik heel wat uurtjes plezier mee heb beleefd. Ik moest dit nieuwe spel (wat zich in bijna precies dezelfde wereld afspeelt) dan ook zeker in mijn collectie hebben.

Ik had daarom A Link Between Worlds gepreorderd bij Saturn, maar op de release datum werd hij niet bezorgd. Enkele dagen later was het spel er nog niet, maar voor ik kon reageren met een mailtje, stuurde Saturn er zelf in. Hierin werd verteld dat de verzending vertraging had opgelopen, maar dat uiterlijk 23 november de verzending zou plaats vinden.

A link between words
Op 2 december was er nog steeds geen spel aangekomen, en heb ik dus een mailtje gestuurd met de vraag of ze niet toevallig het jaartal 2014 waren vergeten. Aangezien op 23 november 2013 niks was aangekomen. Nee nee, ze hadden zich niet vergist… maar de leverancier had niet geleverd. Nu werd het spel op 03-12 verwacht en dan zouden ze zo snel mogelijk overgaan tot verzenden.

Maar u begrijpt het al. Op 3 december kwam er wederom niks aan en de dagen daarop ook niet. Op Budgetgaming was er ondertussen al een bericht verschenen dat maar mensen de slechte levering ondervonden en dat Budgetgaming contact had gezocht met Saturn met de vraag of er duidelijkheid kon komen over de levering. Daarin kregen zij als antwoord dat de maandag er op de klanten een e-mail konden verwachten met daarin de waarschijnlijke leverdatum.

En ja, die maandag kreeg ook ik een e-mail. Hierin stond dat de game vermoedelijk op 7 januari geleverd zou worden. Fijn dacht ik. Meer dan een maand na de release (en dan dank je toch: Waarom preorder ik überhaupt als het niet op de release datum geleverd kan worden), zelfs dik na de feestdagen (het zal maar een Sinterklaas of Kerst cadeau zijn geweest voor iemand anders).

Ik stond dan ook versteld dat ik op 24 december een mailtje kreeg dat de bestelling was verzonden. Vlak voor Kerst dus. En dan toch mooi dat het de dag na 2de Kerstdag geleverd word. Ik al lang blij natuurlijk. Het is alleen jammer dat ik de komende dagen zelf geen tijd heb om aan The Legend of Zelda: A Link Between Worlds te beginnen.

Het verbaast me ook dat Saturn niet eens een extraatje meestuurde ter compensatie van het lange wachten. Geen excuus briefje of een kortingsbon voor een volgende aankoop. Of nog beter de preorder bonus die er bestaat bij dit spel (Een The Legend of Zelda kistje incl. geluid waarin 4 3DS games in kunnen worden bewaard). Nee, helemaal niks. Alleen een te grote doos voor de game en luchtzakjes als opvulling. Gemiste kans Saturn.

P.s. Jullie kunnen binnenkort een nog erger preorder verhaal verwachten dan dit.

Geen opmerkingen: