maandag, juli 29, 2013

De teruggekeerden

Op 27 augustus 2013 verschijnt wereldwijd bij uitgeverij Harlequin het boek De Teruggekeerden van debutant Jason Mott. In Nederland is uitgeverij Harlequin een samenwerking aangegaan met NotJustAnyBook. Waarbij de mogelijkheid werd geboden aan 300 deelnemers om het boek ruim een maand voor de lancering te lezen. In ruil daarvoor moeten de deelnemers eind augustus een recensie plaatsen ergens openbaar op het World Wide Web. De omschrijving van het verhaal klonk mij erg interessant in de oren en dus heb ik me ingeschreven voor deze pre-read. Zover ik heb begrepen is er nog steeds plek voor deelnemers, dus mocht je ook geïnteresseerd zijn dan kun je je, op het moment van schrijven, nog steeds aanmelden.

Verhaal
De teruggekeerden
Op een zonnige dag in augustus 1966 verdrinkt  de achtjarige Jacob, zoon van Lucille en Harold Hargrave. Bijna vijftig jaar later staat hij voor hun deur. Blakend van gezondheid, nog steeds acht jaar oud.

En Jacob is niet de enige die is teruggekeerd uit de dood. Overal in de wereld duiken Teruggekeerden op, en al gauw zijn het er zo veel dat steeds meer mensen zich bedreigd voelen. Niemand begrijpt waarom het gebeurt, hoe het mogelijk is. Maar één ding is zeker: in de chaos die volgt zal iedereen uiteindelijk een keuze moeten maken.

Eerste indruk

Op dit moment zit ik net over de 100 bladzijden van de 383 dit dit boek telt. En het bevalt me erg goed. De schrijfstijl is vlot en levendig waardoor het lekker weg leest. Mijn verwachtingen na aanleiding van de omschrijving zijn tot nog toe waargemaakt en ik ben dan ook erg benieuwd waar dit verhaal naar toe leidt. Aan het einde van augustus kunnen jullie hier in ieder geval een recensie verwachten.

Geen opmerkingen: