woensdag, oktober 14, 2009

Zieke hond

Nee, ik was niet ziek. Maar onze hond dus wel. Het begon gisterochtend al. Bibberen en hijgen. Zijn kop was ook helemaal warm. Daarnaast wilde hij niet eten en drinken, en tijdens het uitlaten kwam er alleen maar wit vocht uit.

Tegen de avond werd het echter erger. Hij wilde steeds naar buiten om te kakken. En ik heb hem toen dus wat extra keren uitgelaten voor het slapen gaan.

’s Nachts echter kotste hij mijn dekbed onder (Ja, het is maar een Jack Russell… dus die slaap bij mij gewoon in bed), dus dat werd ‘s nachts de boel verschonen. Onder het verschonen kakte hij echter beneden ook nog eens in de gang. Dus na dat ook opgeruimd te hebben, heb ik hem nog maar een keer uitgelaten.

Ik ben toen van 2:30 tot 3:30 aan de wandel met hem geweest. Er kwam amper iets uit, maar hij had wel steeds de aandrang om in de kak houding te gaan staan. Later in de nacht heeft hij nogmaals in mijn kamer gekotst. Maar gelukkig op de kale vloer.

Ik heb dus weinig slaap gehad vannacht. Nu heeft de hond dat natuurlijk ook niet gehad, maar zijn voordeel is is dat hij een hond is en dus nu zijn nodige slaap inhaalt. Waar ik dat dus niet kan. Ik ben nu dus druk bezig en meneer zit lekker te ronken onder de dekens.

Maar goed, dat is altijd beter dan dat hij ziek is en de boel bevuilt en je aan het werk houdt.

Geen opmerkingen: