dinsdag, september 29, 2009

Fabeltjes II

Vandaag bracht Lionhead studios het spel Fable II in epidodes naar xbox live. Het spel is natuurlijk al langere tijd beschikbaar in de winkels op DVD, maar nu dus ook in 5 delen te downloaden. Nu heb ik niks met episode-games, echter had Lionhead met Fable II wel een leuk dingetje.

Het eerste deel kon namelijk vanaf vandaag gratis gedownload worden. En als echte Nederlander kon ik dat niet links laten liggen. Nu ben ik niet van plan om de volgende episodes te downloaden, maar ik ben wel van plan het spel ooit te kopen. En dan vooral de editie waarbij de add-ons meegeleverd worden (als we deze tenminste in Europa ook krijgen). Dit kan echter nog wel even duren.

Maar waarom heb ik dan deze eerste episode gedownload? Nou, zodat ik alvast een start kan maken met het begin. Want het leuke is, is dat de achievements en dergelijke gewoon onthouden worden. En dat leek me wel erg tof. Leuk achievements halen enzo. Nou, dat viel dus wel een beetje tegen. Ja, je kunt ze inderdaad wel halen. Maar ze worden dus niet zichtbaar gemaakt totdat je de tweede episode hebt gekocht (of dat je de DVD versie gebruikt). Dat viel dus wel erg tegen.

Toch vind ik het wel een leuke manier van een game promoten. Je kunt zo toch gratis het begin van een spel spelen, zoals deze in het origineel ook zit. En als je het origineel dan toch koopt hoef je niet van voren af aan te beginnen. Goeie actie dus van Lionhead.

De download was trouwens ongeveer 1,7 GB. Dus het duurde wel even voor deze binnen was. Ik moest zelfs eerst nog wat zooi van de HD gooien anders paste het er niet meer op. Toen alles binnen was kon ik wel meteen aan de slag, zonder al te lange laadtijden en begon mijn jeugdige leventje als toekomstige held. En veel verder dan dat jeugdige leventje komt deze eerste episode volgens mij niet. Al is dat dus nog even afwachten voor mij aangezien ik nog lang niet alles ervan gespeeld heb (Nou ja, eigenlijk wel. Maar dat was op een Xbox360 van iemand anders).

Geen opmerkingen: