vrijdag, mei 15, 2009

Nieuw laagje

Gisteren had ik een afspraak bij de tandarts. Al jaren verteld deze mij dat ik last heb van tanderosie en dat mijn tandglazuur steeds dunner wordt. De vorige keer kwam hij met het idee om er een laagje op aan te brengen. Daarvoor moest ik gisteren dus terug komen.

Het ging om mijn middelste twee boven tanden. En na een minuut of twintig met mijn mond open te hebben gelegen was het werkje klaar. Nu zit er dus achter op deze twee tanden een laagje kunsttand (of hoe dat ook genoemd word). En dat laagje zorgt ervoor dat mijn kiezen niet meer zo als vroeger op elkaar kunnen komen. Dit omdat de ruimte tussen mijn boven- en onder-tanden veranderd is. Het voelt nu net alsof ik van die konijnentanden in heb, maar dan zonder dat verlengde. Dus alleen dat plastic geval waar je tanden dan inzitten.

Dit voelt dus erg raar aan en daarnaast begin ik wat spierpijn in mijn kaken te krijgen, door dat ik deze nu anders dicht doe. Pas na 3 á 6 maanden behoord het weer goed te zijn. En ik heb dus een vervolg afspraak over 3 maanden om te laten controleren of het allemaal goed zit. Nou ja, het is neem ik aan beter dan de tanderosie door te laten gaan, maar toch... het voelt niet echt prettig.

Geen opmerkingen: