woensdag, mei 06, 2009

Dichtslaan

Gisteren was het Bevrijdingsdag en dat betekende voor mij dus weer drummen. Er was al voor die tijd wat rumoer omtrent het spelen in het dorp. Dit omdat de Brassband had besloten dat ze niet meer ieder jaar door het dorp wilden lopen, maar één keer in de vijf jaar als het een officiële feestdag is. Al weten ze de deuren erg goed te vinden als ze hun jaarlijkse enveloppen actie (donaties) lopen of weer eens wat verkopen huis-aan-huis. Omdat ze dat zo leuk hadden bedacht, betekende dit wel dat het dorpsbelang ons alleen niet zo zagen zitten. Maar we mochten zelf uitmaken of we speelden of niet. Dus hebben we als bestuur zijnde besloten dit toch te doen. Al is de vraag nog even of we er voor betaald worden. De dorpsbewoners vonden het in ieder geval erg leuk en vonden het erg sportief dat we speelden ondanks het slechte weer.

Persoonlijk had ik wel een klein onnozel dingetje. Door het slechte weer was ik niet geheel in kostuum naar het startpunt gegaan. En moest me daar dus nog even omkleden. Bij de auto deed ik daarom mijn jas uit en legde deze in de auto. Vervolgens pakte ik mijn cape, hoed en drumspullen en sloeg de deur dicht. Vervolgens zocht ik naar de autosleutel om de deuren op slot te zetten. Echter die zat die nog in mijn jas. Ik wilde dus de deur weer open doen, maar deze zat dus op slot. Had de auto deze automatisch vergrendeld. Dus ik kon de auto niet meer in. Gelukkig had ik een tijdje terug mijn moeder de reservesleutel gegeven, dus die heb ik toen maar even opgebeld met de melding dat ze die vast klaar moest leggen. Ik ben na het drummen toen door iemand thuis afgezet, om de sleutel te halen, en weer terug gebracht, zodat ik weer in de auto kon. Al met al kwam alles wel dus op zijn pootjes terecht.

1 opmerking:

Unknown zei

Da's balen, gelukkig is het weer goed gekomen. :)