donderdag, juli 17, 2008

Presentatie middels LittleBigPlanet

Als gamer heb ik al behoorlijk wat game consoles, maar de PlayStation 3 is daar nog niet één van. Want die bak is mij gewoon nog steeds te duur (plus dat ik nog steeds hoop dat de backwards compatibility terug komt). Toch zijn er enkele titels waarvoor ik het apparaat toch ooit wel wil kopen. Zoals bijvoorbeeld Final Fantasy Versus XIII (tja, voor FF XIII hoef je het schijnbaar niet meer te hebben, want die game komt ook naar de Xbox360). Een andere game die mij echt tof lijkt is LittleBigPlanet.

LittleBigPlanet zal een platform game worden. Nu is dat op zich niets bijzonders, want er zijn zat platform game. Wat het bijzonder maakt is dat je zelf levels kunt maken... en heel veel dingen kunt aanpassen... en vervolgens met vier personen (online) dat level tegelijk kunt spelen. En deze zelf gemaakte levels kunt down- en uploaden. Tevens zijn de poppetjes (ook wel Sackboy of Sackgirl genaamd) briljant. Want omdat je online het spel kunt spelen hebben de makers het mogelijk gemaakt om je poppetje duidelijke lichaamsuitdrukkingen te laten tonen.

Nu kan ik het allemaal wel met woorden proberen uit te leggen... maar beelden zeggen het veel duidelijker. Zoals bijvoorbeeld in onderstaande filmpje. Waarin Sony, middels een speciaal gemaakt level in LittleBigPlanet, hun verschillende verkoopcijfers laten zien. Let vooral ook op de Sackboy. Deze wordt dus handmatig aangestuurd en is niet voorgeprogrammeerd. Mocht ik in de toekomst ooit weer eens een presentatie moeten maken, dan hoop ik dat ik ook LittleBigPlanet kan gebruiken. Want dit ziet er toch veel cooler uit dan dat saaie Powerpoint?

Geen opmerkingen: