vrijdag, april 12, 2013

Blogaanpassingen 2013

Het is sommige misschien al opgevallen, maar ik heb de laatste tijd wat aanpassingen aan mijn blog doorgevoerd. Daarnaast ben ik van plan mijn berichten iets meer in te delen zoals deze. Namelijk met een samenvatting en de optie om meer te lezen. Ik zeg bedoeling, want meestal vergeet ik dat de optie bestaat. Hopelijk veranderd dat in de toekomst.

Maar even verdergaand op de veranderingen. Ik de indeling veranderd. In plaats van alleen een balk aan de rechter kant zit er nu ook één aan de linker kant. Via de statistieken zie ik dat de meeste bezoekers een redelijk hoge resolutie gebruiken, dus volgens mij hebben de meeste er geen last van dat de blog hierdoor wat breder is geworden. Laat me vooral weten als dit wel het geval is.

Waarom ik voor deze nieuwe indeling heb gekozen? Omdat hierdoor hopelijk het overzicht van de verschillende opties duidelijker zichtbaar zijn. Wat eerst in één lange lijst onder elkaar stonden, en daardoor meerdere scherm hoogtes innamen, is het nu in een korter bereik zichtbaar.

Verder heb ik mijn achtergrond veranderd en wat aan de kleurindeling gesleuteld. Soms wil het oog ook wel weer eens wat anders. De verandering is misschien subtiel en de meeste zien waarschijnlijk niet eens dat er iets veranderd is. Maar die verandering is er dus wel.

Verder heb ik een nieuwe functie toegevoegd. Ik merkte namelijk dat het volger systeem geen e-mails verstuurd. En ik kreeg dan ook de vraag of dit wel ingebouwd kon worden. Dus nu is er naast het volger systeem (waarbij de mensen die blogger zelf gebruiken in hun dashboard alle berichten van de blogs die ze volgen overzichtelijk bij elkaar hebben) ook een optie om deze blog via e-mail te volgen. Als het goed is krijg je dan via e-mail bericht als er een nieuwe post is geplaatst. En aangezien mijn content plaatsing redelijk ongeorganiseerd plaats vind is dat misschien wel handig voor mijn blog lezers.

Mijn bedoeling is trouwens nog steeds om actiever te bloggen. Echter komt het er vaak nog niet van wegens tijd gebrek. Ik heb echter al wel wat ideeën voor nieuwe blogposts, waarbij het gaat om series van meerdere blogposts. Nu alleen nog de tijd vinden om deze te schrijven en te posten.

Ik weet trouwens dat ik wat chaotisch post, ook qua onderwerpen. Ik wilde dan ook vragen of jullie bepaalde onderwerpen missen. Zoals boekrecensies of gameblogs of zien jullie liever klaagberichten of misschien iets totaal anders? Laat het me dan gerust weten.

Geen opmerkingen: