woensdag, augustus 15, 2012

Zieke hond 2

Toen ik gisteren thuis kwam wilde ik de hond nog even flink knuffelen voor het vandaag naar de dierenkliniek toe moest voor zijn operatie. Echter kon ik hem nergens vinden. Bij navraag kwam ik erachter dat het gezwel vroegtijdig was gesprongen en dat hij behoorlijk bloede en dus is hij gisteren al naar de dierenkliniek gebracht. Waar het bloeden is gestelpt en hij dus is overgebleven zodat ze hem onder controle konden houden.

We konden hem dan, als alles goed ging, vandaag tussen 2 en 3 uur ophalen. De tijd ging natuurlijk veel te langzaam, maar toen we er iets na tweeën kwam konden we hem dus ophalen. We konden meelopen naar de kooi waar hij in zat.

Hij was nog wat versuft en reageerde niet echt op ons in eerste instantie. En tevens droeg hij een kap ter voorkoming dat hij aan de wonden zou gaan zitten likken etc. Maar daardoor wist hij ook niet goed hoe hij uit de kooi moest stappen. Buiten de kooi werd hij al wat helderder en wist hij niet hoe snel hij daar weg kon komen.

Nu zitten we de komende tien dagen dus met een hond incl. kap. Hopelijk weet hij de komende dagen wat beter om te gaan met de kap, want nu botst hij nog wel eens ergens tegen aan. En hij vindt het, logischerwijs, vervelend… dus piept hij zowat de hele tijd. Hopelijk is hij in de nachten wat rustiger… want ik heb mijn slaap wel nodig natuurlijk. Al met al lijkt het allemaal goed gegaan te zijn. Nu is het wachten nog op de uitslag van het onderzoek t.a.v. het gezwel.

Ze hebben tijdens de operatie tevens zijn gebied schoongemaakt. Ziet er weer super uit. Maar hierdoor zijn de kosten toch weer iets opgehoogd. De castratiekosten vielen ook zwaar tegen. Gezien de arts de vorige keer had gezegd dat deze niet hoog zouden zijn omdat hij toch al moest worden geopereerd. De castratie was op de rekening het hoogste bedrag. En totaal kwam het neer op bijna 400 euro. Een smak geld, maar de gezondheid van ons hondje is mij toch meer waard.

Duimen jullie ook even dat uit de uitslag van het onderzoek komt dat het goedaardig is?

2 opmerkingen:

Agravain zei

Nou Ys succes met de hond dan maar. Wel raar dat de castratie toch opeens een stuk duurder is. En dan ook nog terwijl het niet eens zeker is dat het iets verhelpt.

Ysgrublaidd zei

Dank je Agravain. Ja, wij vonden dat ook wat frappant. Eens kijken wat er uit het onderzoek komt. Als het echt zo is dat de castratie toekomstig terugkomen heeft verholpen dan maakt me het bedrag niks uit. Maar als het uiteindelijk overbodig was dan ga ik wel even vraagtekens zetten bij de hoogte van het bedrag.