dinsdag, januari 08, 2008

Goed begin

Jeej, het nieuwe jaar is alweer een weekje bezig en wat een goed begin. Ik had er echt zin in... vooral na wat leuke dingetjes in december van het vorige jaar. Nou, dat gevoel stortte dus al snel in. Ten eerste is mijn hart weer eens gebroken... en zit ik dus weer lekker in mijn geestelijk doodse plekje.
Daarnaast wilde mijn moeder vorig jaar, in een emotionele bui, de scheiding aanvragen. Maar heeft later dat toch maar niet doorgezet. Nu wil mijn pa dus de scheiding doorzetten (na, misschien is dat maar goed ook eigenlijk, maar blijft geen leuk bericht). En tja, mijn moeder is dus niet te genieten op dit moment, wat begrijpelijk is maar totaal niet prettig.
Verder doet mijn externe harde schijf nog maar weinig meer dan wat klikken en zoemen. Ik vermoed dat de adaptor kapot is, maar zo niet dan ben ik dus ongeveer 150 GB aan bestanden kwijt. Nu is een deel daarvan wel weer te verkrijgen, maar een deel zal ik dan echt voor altijd kwijt zijn. Ben daar dus niet bepaald blij mee. Ik hoop maar dat het echt de adaptor is en dat deze niet de wereld gaat kosten. Want ik ben sowieso al niet zo blij met extra kosten op dit moment.
Als laatste kreeg ik vandaag een mailtje dat een bepaalde bestelling niet geleverd kon worden. Het product stond volgens dat mailtje per ongeluk nog op de site, maar kon niet meer geleverd worden. En dat weten ze dan pas na een dikke maand, en dat konden ze natuurlijk niet melden als antwoord op mijn eerder verzonden mail wanneer ze deze nou eens gingen verzenden. Erg jammer want was een mooie deal geweest als ze het dus wel konden leveren. Nu moet ik nog maar afwachten of ik mijn geld ooit terug zie... al heb ik daar wel hoop op natuurlijk. En anders kunnen ze mooie mails van me verwachten en een erg leuke blog entry.

Vorig jaar was echt knudde en ik wil dat dit jaar toch echt wel beter wordt. Dus ik blijf proberen om positief te zijn.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Emile,
Veel sterkte. Je wilt het misschien helemaal niet horen, maar mindere tijden zullen zich altijd afwisselen met mooiere periodes. Ik hoop voor jou dat dat snel zal gebeuren, het zijt je gegunt.

Ysgrublaidd zei

Dank je Ruben. En ik weet dat er mooiere tijden weer kunnen komen. Zolang ik deze periode maar weer doorkom tenminste. ;)

Anoniem zei

Nou, dat is een lekker begin. Gelukkig zijn er nog maar elf dagen van het nieuwe jaar voorbij, dus nog tijd zat voor leuke dingen. Dus laten we hopen dat dat het geval is.

Wat die HD betreft: volgens mijn expert zit dat probleem in de schijf zelf. Had iets te maken met magneten en een metalen friebeltje dat tussen die dingen balanceert, genaamd de Voice Coil (http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6677545.stm) en hoe langer je het ding laat 'tikken', hoe sneller het voorbij is. Misschien heb je nog iets aan die informatie.

Ysgrublaidd zei

Dank je Aart.

Naar aanleiding van je post op Aeon had ik al wat gegoogled ernaar. Ja, zou best kunnen dat dat het is. Maar dan is de schijf nu dus al lang kapot en kan ik er hoogstwaarschijnlijk niks meer mee. Voorlopig heb ik in ieder geval geen geld ervoor... dus de schijf laat ik even aan de kant liggen. Kijk er over een tijdje wel weer eens naar.

Anoniem zei

Hey hey Ysje...blijf me maar gewoon geloven als ik zeg dat alles goed komt,ok?
Want dat komt het,dat weet ik gewoon
*met paardenstemmetje* Alles komt op z'n pootjes terecht.
En misschien kijk je binnen een paar maanden terug op deze post en denk je 'jeetje,wat benk blij dak nu veel blijer ben'
Blijven geloven,man. Blijven geloven. ;)

Ysgrublaidd zei

Hoi Lini,

Paardenstemmetje? :P
En ach, zal ook wel weer beter worden. Maar zo voelt het op dit moment gewoon nog niet.

Anoniem zei

Euh Paardenstemmetje,ja. Nooit naar Black Beauty gekeken? Daarin zegt het moederpaard: Alles komt op z'n pootjes terecht. (paarden en pootjes ahahahaha...euhm Oo)
Maar dus...misschien voelt het inderdaad niet zo..maar om een ontzettend debiele boysband van vroeger te quoten: *zingend* sunshine after the rain....
Tzal zoiets zijn van *bang* en dan komt er zo'n moment waarop je je plots veel blijer voelt,waar alles een beetje vrolijker lijkt te worden,alles een beetje groener. Das voor iedereen mogelijk. Ook voor jou. Geloof me maar. ^^
*knuffel*

Anoniem zei

Hey Emile,

Sterkte met alles! Dit is inderdaad geen leuk begin van het maar, maar probeer te genieten van de kleine dingen die je wél leuk vind. Ook al is het soms moeilijk.

Ysgrublaidd zei

Dank je Carolien. En ik probeer ook van de kleine dingetjes te genieten hoor. Maar de nare dingetjes zijn wat te veel en te groot om er echt van te kunnen genieten. Dat zal wel weer komen. Gok ik.