dinsdag, december 25, 2012

Witte Kerst?

Dit jaar geen witte Kerst. Jammer, want niet zo lang ervoor was het toch behoorlijk koud met tevens wat sneeuw. Had dat wat doorgezet dan hadden we nu toch nog een mooi witte Kerst kunnen hebben. Maar nee, het mocht zo niet zijn. Daarvoor in de plaats is het grauw grijs.

Ik heb natuurlijk een vermoeden waar dat door komt. Want dit was het jaar van:

Denk niet wit (denk niet wit),
Denk niet zwart (denk niet zwart)
Denk niet zwart-wit
Maar in alle 50-tinten grijs er tussen in

Blijkbaar waren die tinten grijs de kleur van het hart van vele mensen dit jaar. Als je kijkt naar hoe dat boek over de toonbanken heen is gegaan. En waarom? Als ik de verhalen mag geloven is het boek slecht geschreven en het verhaal ook wat dunnetjes (als er al over een verhaal gesproken mag worden). En daarnaast zijn er zat andere romannetjes die in hetzelfde hoekje opereren. Toch verkopen deze lang niet zo goed.

Als bedrijfskundige kan ik alleen maar met interesse kijken naar het geweldige marketingbeleid die rond dit boek is opgezet. Mijn hulde dus naar de uitgeverij die dit voor elkaar heeft gekregen in een periode die benoemd wordt als zware crisis.

Een crisis die er ook voor gezorgd heeft dat er gisteren via Serious Request een record bedrag van over de 12 miljoen is opgehaald. Niet dat ik dat erg vind voor al die kindertjes die (hopelijk) nu een prikje gaan krijgen. Want laten we er voorlopig van uitgaan dat het Rode Kruis het geld daar echt voor gaat gebruiken en niet voor het betalen van loon van de hoge heren/dames daar. Ik zag op  tv de directeur in ieder geval al zeer verlekkerd kijken naar dat mooie bedrag.

Ik houd mijn hart in alle kleuren in ieder geval stevig vast.

Geen opmerkingen: