dinsdag, maart 11, 2008

Nieuw lijstje

Jullie zullen vast de internetlinks die links op mijn blog staan wel kennen. Met bovenaan het rijtje met links naar pagina's waar lijsten te vinden zijn van mijn games-, DVD- en UMD-collecties en een lijstje met mijn muziek voorkeur. Toch was er altijd een belangrijk lijstje dat er miste. En wel mijn boekencollectie.

Een tijdje terug kwam een lid van Aeon met een link naar een site waar het mogelijk was online je boekencollectie bij te houden en deze met vrienden te kunnen vergelijken (indien deze daar ook een profiel hebben natuurlijk). Dus ben ik maar eens een kijkje gaan nemen. Al snel had ik besloten een profiel aan te maken op die site. Wat weer betekende dat ik de dagen daarna flink aan het invoeren ben geweest. Want van veel boeken (bijna alle Nederlandstalige) waren er geen vermeldingen bekend, en dus moest ik die zelf invoeren. Dat betekend elk boek pakken en vervolgens de gegevens aangaande: titel, auteur(s), ISBN, uitgeverij, jaar van uitgave, jaar eerste uitgave, aantal pagina's, kaft soort en de hoofdtaal invoeren. Verder heb ik van de meeste boeken de covers weten te vinden en ook deze heb ik toen ge-upload. Al bij al koste dat dus aardig wat tijd. Maar dan heb ik nu ook meteen iets moois.

Nou zit ik dus al op 592 boeken en nog heb ik niet alles ingevoerd. Mijn studieboeken, hobbyboeken, wetenschappelijkeboeken en enkele kinderboeken staan er nog niet in. Maar mijn Fantasy, SF en Horror/Thrillers staan er al in. En dus wilde ik jullie de link niet langer achterhouden (al zijn er al enkelen die de link kennen). Dus voortaan kun je links onder het kopje "Lijsten" ook mijn boekcollectie vinden.

Let er even op dat er verschillende bookshelves (boekenplanken) aanwezig zijn. Read (gelezen), currently-reading (aan het lezen) en to-read (nog te lezen) zijn de vaste planken. Dus alle boeken staan ingedeeld op één van die planken. Verder zijn er nog wat sub-categorieën waar diezelfde boeken ook onder verdeelt kunnen staan. Dus sommige boeken vindt je op verschillende planken terug.

Ik hoor vast wel wat jullie er van vinden. ;)

Geen opmerkingen: