donderdag, maart 06, 2008

Anita Blake Vampierjager: Dodenjacht

Enkele blogposts geleden had ik al beloofd dat ik iets meer zou vertellen over de graphic novel "Anita Blake Vampierjager: Dodenjacht". De derde graphic novel van Mynx die in mijn bezit is gekomen en die gebaseerd is op het gelijknamige boek van Laurell K. Hamilton.

Tevens is dit, van de drie graphic novels, de enige waarvan ik het origineel niet gelezen heb. Al ben ik dat zeker nog wel een keer van plan. Maar dan gok ik dat ik voor de Engelse versies van de serie ga, aangezien ze het in Nederland verdommen om te vertalen (ja, de eerste twee delen, maar dat schiet ook niet op).

Ik vond deze graphic novel toch wel de beste van de drie. Wat mogelijk komt omdat ik het origineel niet ken... maar dat laat ik even in het midden. De tekeningen zijn door het hele boekje van goede kwaliteit. Net zoals dat was bij "De Hagenridder". Ditmaal dus geen duidelijke wisseling van tekenaars, zoals in "Magiër Leerling 1". Qua tekstfouten lijkt het ook wat minder te zijn geworden. Dat gaat dus de goede kant op. Tevens worden er aan het einde de Amerikaanse covers weergegeven. Een leuk extraatje.

Het hoofdverhaal eindigt met een: Wordt vervolgd!. Dat wordt dus wachten op het tweede deel, net als bij "Magiër Leerling 1". Daarna volgt er nog een kort verhaal genaamd Vampierbeet. Geen idee waar dat vandaan komt. Of dat van Laurell K. Hamilton zelf is of dat de makers van Dabel Brothers zelf iets hebben verzonnen om de leegte te vullen. Misschien dat ik dat nog eens ga proberen te googlen... en mocht iemand van jullie het weten post dat dan even in een reactie.

Tot slot een: Aaaaaaaaaaaaaaaaarg... nog meer om op te wachten.

Geen opmerkingen: