zondag, november 19, 2006

Het leed dat afstuderen heet

Oké, meteen maar een correctie... zoveel leed is het "nog" niet. Ben eigenlijk erg blij dat ik eindelijk een opdracht heb gevonden. Na maanden van zoeken en ergeren. Ben nu dus bezig met een opdracht bij Brink Industrial. Leuk bedrijf, leuke mensen en vooralsnog lijkt de opdracht erg interessant.

De eerste week was voor mij dan toch wel zwaar. Als student ben ik niet gewend lang te staan, en om dan dus iedere dag van 7:15 tot 16:00 uur rechtop te staan is niet echt bevordelijk voor de spiertjes. Om nog maar te zwijgen van het harde werken. :P Verder is er nog het kleine probleem van het 1,5 uur rijden om erte komen en aan het einde van de dag dezelfde tijd te verdoen om terug naar huis te komen. Nee, mijn spieren hebben het wel geweten deze week. Gelukkig alleen nog maandag in productie om het reilen en zeilen te leren kennen en daarna bezig met mensen aanspreken, literatuur onderzoek, verslag schrijven en de rest van het afstudeerwerk.

Kreeg woensdag ook een telefoontje van een ander bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Of ik nog interesse had in een opdracht. Nou, niet meer dus. De man had al wel een uitnodiging toegezonden. Deze kreeg ik dan dus ook donderdag in de bus. Hierin stond dat ik mijn sollicitatie brief in een gesprek mocht aanvullen op 8 december. Wat dus zou betekenen dat ik bij dat bedrijf voor 8 december in ieder geval nog geen opdracht zou hebben gehad. Met de kans dat ik niet eens door de selectie heen zou komen. Nee, dan toch liever het bedrijf waar ik nu zit. Netjes geregeld allemaal. Intern was er al goed gecommuniceerd dat er een afstudeerder zou beginnen. Dus niemand keek verbaasd toen ik rond liep (wat wel eens anders is geweest bij mij). Een werkplek had men ook al op het oog, dus dat zit straks ook wel snor. Voorlopig kan het dus niet op :P. Nu maar hopen dat men bij de Uni eens een keer wat harder gaat werken. Word er langzamerhand flink ziek van. Er moet een contract komen die door Uni, bedrijf en afstudeerder moet worden ondertekend, maar als je vraagt wat daar ongeveer in moet komen te staan geeft men geen antwoord. Ook heb ik nog steeds geen bericht van mogelijke afstudeerbegeleiders van de Uni. En tja, is wel handig om binnenkort te weten wie dat zijn, zodat ze me mogelijk kunnen helpen om goed te beginnen. Mijn beeld van de Uni is sowieso tegenwoordig erg laag, dus dit kan er ook nog wel bij. Goede manier om te leren het zelf te doen zonder begeleiding. Al is er natuurlijk het probleem dat die figuren mij moeten beoordelen. Als ze dat nou eens bij henzelf deden, dan was het misschien een stuk beter gesteld met onze scholingssysteem. Maar goed, dat mag ik als onwetende student natuurlijk niet zeggen. Maar over een half jaar horen jullie er vast nog wel een keer wat over als ik eindelijk afgestudeerd ben (mits alles goed verloopt).

Geen opmerkingen: