vrijdag, januari 30, 2009

GamerDNA

De meesten die mijn blog lezen zullen wel gemerkt hebben dat ik, zo af en toe, wel eens Twitter gebruik. Een soort van microblog site. Handig voor de kleine berichtjes, waarmee je je "echte" blog niet wilt verpesten.

Nou heb ik dus een link tussen GoodReads en Twitter, waarbij mijn status verandering op GoodReads wordt doorgestuurd naar Twitter. Hierdoor kan men via Twitter (en waar deze zijn berichtjes neerzet) lezen wat ik dus aan het lezen ben qua boeken.

Dit idee leek me ook wel handig voor mijn games-historie. Xfire en Xboxlive houden mijn game-historie van PC en Xbox360 spellen redelijk bij. Echter ondersteunen deze zelf geen Twitter. Na wat Googlen kwam ik op GamerDNA terecht. Een profiel-site met forum en de mogelijkheid om onder andere Xfire en Xboxlive te koppelen aan je profiel. Tevens biedt deze site de mogelijkheid om dagelijks een update te geven aan Twitter hoe het met die profielen gaat.


Nu heb ik dus een profiel op GamerDNA gemaakt en mijn profielen van Xfire en Xboxlive doorgegeven. Als het goed is worden deze dus nu ge-update naar mijn Twitter account. Ik ben benieuwd of dit werkt en of dit een beetje mooi en netjes overkomt. De tijd zal het leren. Mocht het bagger zijn dan kan ik het altijd nog uitzetten.

Mochten jullie het niks vinden... laat dan gerust een reactie achter op deze blogpost.

Geen opmerkingen: